در : صفحه اول » اخبار » اعتراضات مردمی در شهر سوس و درگیری با نیروهای امنیتی

اعتراضات مردمی در شهر سوس و درگیری با نیروهای امنیتی

اعتراضات مردمی در شهر سوس و درگیری با نیروهای امنیتی

امروز یکشنبه ۲۹ ماه مارس جاری، حمله نیروهای امنیتی ایران به مراسم تشییع پیکر جوان عرب هاشم کنانی در شهر سوس منجر به اعتراضات شدید مردمی و درگیری با این نیروها شده است.

امروز در مراسم تشییع پیکر هاشم کنانی در شهر سوس جوانان عرب براساس عادات و رسوم خود اقدام به تیراندازی هوایی کرده اما این امر با حمله وحشیانه نیروهای امنیتی ایران به تشییع کنندگان و بازداشت دهها تن از مردم عرب مواجه شد.

در برابر این حمله وحشیانه نیروهای امنیتی ایران، جوانان عرب با سردادن شعارهای ملی با نیروهای امنیتی درگیر شدند. بنا به گزارش منابع محلی درگیریهای شدیدی میان معترضان عرب و نیروهای امنیتی بوجود آمده و شماری از خودروهای نیروهای امنیتی تخریب شده است.

بدنبال این تظاهرات مردمی که در سطح شهر سوس جریان پیدا کرده و شعارهایی در حمایت از هویت عربی اقلیم احواز سرداده شده است، نیروهای امنیتی با حمله به معترضان شمار زیادی از آنها را بازداشت کردند.

بلافاصله نیروهای امنیتی به منازل مسکونی مردم سوس حمله کرده و به شکل خودسرانه در مناطق مختلفی از شهر سوس شمار زیادی از جوانان عرب را بازداشت کرده اند.

در همین راستا نیروهای امنیتی سه تن از بزرگان عشیره کنانه در شهر سوس با نامهای “خالد شجاع علی زامل” و ” فرحان قاسم محمد” و “عانات چاسب محمد” را بازداشت کردند.

تا لحظات نوشتن این خبر گزارشها حاکی است که نیروهای امنیتی ایران بشکل مسلحانه در مناطق مختلف شهر سوس مستقر شده و فضای امنیتی شدیدی بر شهر حاکم است. همچنین نیروهای اطلاعات در حال بازداشت دستجمعی جوانان در منازل آنها است.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى