در : صفحه اول » اخبار » اعتراض مردم عرب، فعالیت پروژه نفتی آزادگان را برای ساعتها متوقف ساخت

اعتراض مردم عرب، فعالیت پروژه نفتی آزادگان را برای ساعتها متوقف ساخت

اعتراض مردم عرب، فعالیت پروژه نفتی آزادگان را برای ساعتها متوقف ساخت

در اعتراض به اهانت یکی از مسئولان رده بالای پروژه نفتی آزادگان شمالی در منطقه دشت میسان (حویزه)، امروز یکشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ کارگران عرب اعتصاب کرده و فعالیت این شرکت را بمدت چند ساعت متوقف ساختند.

بنا به گزارش منابع محلی، بیش از ۷۰۰ تن از مردم روستای زهیریه بهمراه کارگران پروژه نفتی آزدگان شمالی در مسیر منتهی به شرکت جهان پارس و CNPCI در نزدیکی روستای زهیریه از توابع شهرستان حویزه، تجمع کرده و عبور و مرور بسمت این شرکتها را متوقف ساختند.

معترضان عرب با سردادن شعارهایی اهانتهای صورت گرفته از سوی ابوالحسن عطایی سرپرست خط لوله صادراتی پروژه نفتی آزادگان شمالی به ملت عرب احواز را محکوم کرده و خواستار اخراج وی و فرزندش از این شرکت شده اند. همچنین تجمع کنندگان عرب از شرکت جهان پارس خواستند تا رسما از ملت عرب احواز عذرخواهی کرده و اجازه اهانت به این ملت را به هیچ احدی ندهد.

صدها تن از تجمع کنندگان خشمگین عرب امروز با بستن مسیره آسفالته منتهی به شرکت جهان پارس و CNPCI، تردد به این شرکتها را متوقف ساخته و فعالیت در آنها را تعطیل کردند.

دیروز شنبه ۲۷ دسامبر جاری میلادی درپی انتشار نامه رسمی ابوالحسن عطایی سرپرست خط لوله صادراتی پروژه نفتی آزادگان شمالی، و اطلاع کارگران عرب از محتوی بشدت توهین آمیز سخنان این مسئول علیه فرهنگ مردم عرب، موجی از نارضایتی و اعتراضات کارگران این شرکت را فراگرفته است.

ابوالحسن عطایی طی نامه ای و در اعتراض علیه مخالفت کشاورزان عرب با مصادره شدن زمینهایشان توسط این شرکت جهت حفاری نفت، وی فرهنگ مردم عرب را فرهنگی “عقب افتاده” نامیده است. عطایی گفته است: ” نظر به اینکه پروژه آزادگان شمالی در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته که مردم بومی آن از یک فرهنگ عقب مانده عشیره ای برخوردار هستند…”.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

تصاویری از تجمع اعتراضی مردم عرب:

b1

 

b3

 

b2

 

b5

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى