در : صفحه اول » حقوق بشر » اعتصاب غذای بیش از ۴۰ پناهنده در بلژیک

اعتصاب غذای بیش از ۴۰ پناهنده در بلژیک

3333

بیش از ۴۰ پناهنده ایرانی و غیر ایرانی که در یک کمپ بسته در فرودگاه بروکسل بلژیک نگهداری می شوند از روز دوشنبه ۱ آپریل ۲۰۱۳ اعتصاب غذا کردند. حسین سنجری و فاطمه سنجری دو برادر و خواهر احوازی از جمله اعتصاب کنندگان هستند. آنان در گفتگو با فعالان حقوق بشر اعلام کردند که زمانی به اعتصاب روی آوردند که اداره مهاجرت بلژیک قصد داشته آنان را از آن کشور اخراج کند.

حسین و فاطمه سنجری بیش از شش ماه است که در کمپ یاد شده نگهداری می شوند. آنان پیش از این نیز به دلیل عدم پذیرش درخواست آنان برای اخذ پناهندگی اعتصاب غذا کرده بودند. حسین سنجری(۲۶ ساله) و فارق التحصیل حقوق به همراه خواهر خود، فاطمه سنجری(۲۳ ساله) که درکمپ بسته در بروکسل نگهداری می شوند. حسین و فاطمه سنجری اعلام کرده اند که در صورت دیپورت آنان به ایران با وضعیت سخت و بسیار خطرناکی روبرو خواهند شد.

به دنبال موج گسترده دستگیری ها در احواز و دیگر مناطق عرب نشین و کشته شدن هفت تن از فعالان سیاسی عرب تحت شکنجه نیروهای امنیتی، اعدام های مستمر و بازداشت های گسترده، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و فعالان فرهنگی عرب به کشورهای اروپایی پناهنده شدند.

ازسال ۲۰۰۵ به این سو دهها تن از فعالان سیاسی عرب به اعدام محکوم شده و دهها تن دیگر در تظاهرات های مسالمت آمیز کشته و یا زخمی شده اند. در این میان بسیاری از پناهجویان به دلیل عدم آشنایی با قوانین پناهندگی و مهاجرت در روند تقاضای پناهندگی با مشکلات زیادی روبر و شده و در بازگشت به ایران به اعدام محکوم شده اند.

در این میان رژیم سوریه طی سال های ۲۰۰۶ تا به حال بیش از ۱۷ تن از فعالان سیاسی احوازی که در آن کشور پناهنده شده بودند را به سازمان های امنیتی ایران تحویل داده است. این تعداد نیز پس تحویل به ایران به اعدام ،احکام اعدام و یا زندان های طویل المدت محکوم شده اند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى