در : صفحه اول » اخبار » برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف دنیا به پشتیبانی از اعتراضات ملت عرب احواز

برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف دنیا به پشتیبانی از اعتراضات ملت عرب احواز

صدها تن از فعالان احوازی مقیم کشورهای مختلف دنیا اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع در پشتیبانی از اعتراضات مردمی در احواز نمودند. این تظاهرات که در مرکز شهرهای مهم دنیا مانند لندن، لاهه، ملبورن، بروکسل… برگزار گردید.

تجمع کنندگان با برافراشتن پرچم ملی احواز و تصاویری از بحران زیست محیطی که گریبانگیر ملت عرب احواز شده ، از دولتهای مختلف دنیا و افکار عمومی جهان خواستند تا نسبت به سیاستهای نژادپرستانه رژیم ایران در احواز عکس العمل نشان داده و ملت عرب احواز را یاری نمایند.

در زیر خلاصه ای از تجمع های فوق الذکر که در کشورهای بریطانیا، استرالیا، سوئد، هلند، آلمان، وبلژیک برگزار شد را بهمراه تصاویری از آنها،  برای خوانندگان محترم منتشر می نمائیم:

 

بریطانیا:

احوازی های مقیم بریطانیا اقدام به برگزاری سه تظاهرات نمودند؛ که در پشتیبانی از تجمعات اعتراض آمیز ملت عرب احواز بر علیه سیاستهای رژیم که منجر به آلودگی محیط زیست وقطعی آب و برق در شهرهای مختلف احوازی گردید.  

اولین تظاهرات در مقابل سفارت رژیم خونخوار ایران در شهر لندن برگزار گردید. این تجمع که در روز جمعه  ۱۷ فوریه  ۲۰۱۷ بر پا شد در ساعت ۱:۳۰ شروع و تا ساعت چهار عصر ادامه داشت. تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی بر علیه دولت اشغالگر ایران، با ملت خود عهد بستند که صدای اعتراضات آنها را به همه جهانیان خواهند رساند. لازم به یادآوری است که شبکه تلویزونی العربی این تجمع را پوشش خبری داد:

 l1 l2

 

دومین وسومین تظاهرات احوازی های مقیم بریطانیا در مقابل دفتر ومحل اقامت نخست وزیر بریطانیا برگزار گردید. این تجمعها در روزهای یکشنبه نوزدهم و سه شنبه ۲۱ فوریه ۲۰۱۷  با حضور تعدادی از فعالانی از آزربایجان جنوبی صورت گرفت. تجمع کنندگان با سردادن شعارها و برافراشتن پلاکاردها وتصاویری از فاجعه زیست محیطی توجه مسئولان دولت انگلیس وحاضرین در محل را به خود جلب نمودند. در پایان چند نفر از حاضرین به نمایندگی از سایر تجمع کنندگان نامه ای به دفتر نخست وزیر انگلیس تقدیم کردند. در این نامه با ذکر نمونه هایی از نقص مستمر حقوق ملت عرب توسط دولت ایران از دولت انگلیس خواسته شد تا با فشار بر ایران مانع سرکوب ملت عرب احواز گردند.

 London2-1 London2-2 London3-1

 

استرالیا:

جامعه احوازی های مقیم استرالیا نیز در همراهی با سایر هموطنان خود در سراسر دنیا اقدام به برگزاری تظاهراتی در روز یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷، در مقابل مجلس این کشور در شهر ملبورن نموند.

 Melborn-2 Melborn-3 Melborn-4 Melborn-5 Melborn-7 Melborn-8 Melborn-10 Melborn-12 Melborn-13 Melborn-15

 

کشور سوئد:

احوازی های مقیم کشور سوئد در روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۷ با برگزاری تجمعی همبستگی خود را با ملت به پا خواسته احواز اعلام نمودند:

Swiden Swiden-2 Swiden-4 Swiden-5

Swiden-3 

 

هلند:

جامعه احوازی های مقیم هلند برای نشان دادن همبستگی و پشتیبانی خود از انتفاضه ملت عرب احواز اقدام به برگزاری تجمعی در مقابل سفارت رژیم سرکوبگر ایران در لاهه در ۱۸ فوریه ۲۰۱۷ نمودند.

Holand-1

آلمان:

در کشور آلمان نیز أحوازی ها وپناهجویان احوازی نیز در هماهنگی با سایر هموطنان خود با برگزاری تجمعی همبستگی خودشان را با معترضان احوازی اعلام نمودند:

 Germany-2 Germany-3

 

بلژیک :

تعداد زیادی از احوازی های مقیم در کشورهای مختلف اروپایی با برگزاری تجمعی در مقابل مجلس اتحادیه اروپا در سه شنبه مورخ ۲۱/۲/۲۰۱۷ با برگزاری تظاهراتی از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا نسبت به نقض مکرر حقوق بشر ملت عرب احواز توسط رژیم سرکوبگر ایران واکنش نشان دهند.

 Belgium-1

 

 

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش سیاسی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى