در : صفحه اول » اخبار » خروش محمره در سوگ یونس عساکره

خروش محمره در سوگ یونس عساکره

 

yoصبحگاه امروز دوشنبه شهر محمره در سوگ شهید یونس عساکره فرزند این دیار خروشید. فعالان حقوق بشر از محمره گزارش دادند که مردم این شهر صبحگاه امروز دوشنبه ۲۳ مارس ۲۰۱۵ مصادف با ۳ فرورودین ۱۳۹۴ تجمع های اعتراضی و سوگواری در این شهر برگزار کردند.

با اعلام خبر وفات یونس عساکره شهروند عرب احوازی که در جریان تخریب دکه میوه او توسط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی صورت گرفته بود مردم این شهر به خیابان ها آمده و با یزله وشعر خوانی عربی انزجار خود را از عملکرد دولت فارس سالار ایران و رویکرد اشغالگرانه رژیم جمهوری اسلامی اعلام کردند.

مردم محمره به همراه صدها تن از شهرهای دیگر احواز که به محمره آمده اند در این مراسم بزرگ و خودجوش با سردادن شعارهایی بر ضد رژیم جمهوری اسلامی خواستار استمرار اعتراض ها در سایر شهرها و استان ها شدند.

از سوی دیگر ماموران امنیتی رژیم روز گذشته با احضار پدر و برادر یونس عساکره به اداره اطلاعات محمره به آنها اخطار داده بودند که از برگزاری مراسم تدفین با حضور مردم خودداری کنند. پس از این حادثه یکی از وابستگان رژیم نیز با وساطت و اظهار دلسوزی به منزل عساکره رفته و آنها را به صورت غیر مستقیم تهدید کرده است که با توجه به وجود کاروان های راهیان نور در این شهرستان از برگزاری مراسم خودداری شود و در غیر این صورت برخورد های سختی در انتظار آنان خواهد بود.

تا زمان نوشتن این خبر فعالان حقوق بشر خبر می دهند که جنازه مرحوم یونس عساکره هنوز دفن نشده و اعتراض های مردمی در محمره ادامه دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز – اخبار

IMG_9208 IMG_9209 IMG_9210 IMG_9211 IMG_9212

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى