در : صفحه اول » اخبار » زندانی سیاسی عرب چهارده سال محروم از مرخصی است

زندانی سیاسی عرب چهارده سال محروم از مرخصی است

زندانی سیاسی عرب چهارده سال محروم از مرخصی است

پرونده سازی علیه خالد حردانی، زندانی عرب احوازی همچنان ادامه دارد

 خالد حردانی زندانی سیاسی عرب احواز که چهارده سال پیش بازداشت شده با وجود وضعیت نامناسب جسمانی از رسیدگی‌های پزشکی و مرخصی محروم است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) این زندانی سیاسی که هم اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج محبوس است از ناراحتی‌های جسمی بسیاری مانند بیماری معده و عفونت فک رنج می برد. حردانی در داخل زندان از درمان مناسب و به موقع پزشکی محروم است و مسوولان زندان تا کنون با مرخصی درمانی وی موافقت نکرده‌اند .

بنا برگزارش هرانا «چندی پیش همسر وی قصد مسافرت به خارج از کشور را داشت و برای این کار باید فرم اداره گذرنامه بعد از پاراف از طریق دادستانی بدست خالد می‌رسید. اما دادستانی از انتقال این فرم به‌داخل زندان جهت امضاء شدن توسط زندانی نیز ممانعت کرده است.»

گفته می شود خالد حرانی در ۲۵ ماه گذشته بنا به دستور خدابخشی معاون دادستان تهران از ملاقات با فرزندانش محروم بوده است.

این زندانی سیاسی در تمام مدت ۱۴ سال تنها یک بار آن هم در سال ۸۶ به علت فوت مادرش برای حضور در مراسم تشییع پیکر وی درخواست مرخصی داده بود که با مخالفت روبرو شد. خالد حردانی به نشانه‌ی اعتراض به این مساله تا مهرماه سال جاری لباس سیاه را از تن خود در نیاورد.

خالد حردانی در سال ۱۳۷۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در امنیت پرواز در ماجرای هواپیما ربایی با انگیزه‌های سیاسی به حبس ابد محکوم شد و در زمان گذراندن محکومیت خود بارها به اتهامات دیگری مانند تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محکوم شد و احکام دیگری مانند ۱۰ سال زندانی و ۶ سال تبعید به خاش را در پرونده‌اش دارد.

حردانی در ماجرای اعتصاب غذای زندانیان رجایی شهردرحمایت از زندانیان بند ۳۵۰ در پی یورش ماموران گارد بهبند ۳۵۰ و ضرب و شتم زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود.

 منبع: وب سایت خود نویس

تذکر: پادماز بجای نامهای فارسی شده از نامهای مردمی و عربی استفاده کرده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى