در : صفحه اول » اخبار » ضرب و شتم یک فعال سیاسی عرب احوازی در زندان اردبیل

ضرب و شتم یک فعال سیاسی عرب احوازی در زندان اردبیل

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، شهاب عباسی زندانی سیاسی اهل فلاحیه که دوران محکومیتش را در زندان مرکزی اردبیل سپری می کند، شب روز جمعه ٢۴ مرداد سال جاری شمسی مورد حمله دو نفر قرار گرفته و ساق پای راستش شکسته شده است.

شهاب عباسی

شهاب عباسی

منابع محلی افزودند: پای راست شکست شده” شهاب عباسی ” کبود و ورم کرده است اما مسوولین زندان از ارسال او بیمارستان جهت معالجه خوداری می کنند.

شهاب عباسی همراه برادرش غازی عباسی و عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه، هادی البوخنفر‌نژاد و سامی جدماوى‌نژاد که همگی اهل فلاحیه هستند، در اواخر مرداد ١٣٨٨ توسط اطلاعات بازداشت شدند و طی حکم صادره در مورخه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۱ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب احواز قاضی “علی فرهادوند” چهار نفر از آنها بنامهای غازی عباسی،عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه به اتهام محاربه با خدا و فساد فی الارض به اعدام محکوم شده‌اند و سه نفر دیگر شهاب عباسی، هادی البوخنفرنژاد و سامی جدماوى به سه سال زندان در تبعید به شهر اردبیل محکوم شده‌اند.

حکم افراد محکوم به اعدام توسط شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور تایید و در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه ٩٢ غازی عباسی ،عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از زندان کارون به مکان نامعلومی انتقال داده شدند که بعد از یک ماه اداره اطلاعات احواز طى تماسى تلفنى خبر اعدام این چهار تن را به خانواده هایشان اطلاع داد و تا اکنون محل دفن آنها مشخص نشده است.

شعبه اول دادگاه انقلاب احواز بدون محاسبه ٣ سال دوران بازداشت و بلاتکلیفی در زندان کارون “شهاب عباسی، هادی البوخنفرنژاد و سامی جدماوى” را به ٣ حبس تبعید در اردبیل محکوم کرد و هم اکنون در زندان مرکزی اردبیل بسر می برند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى