در : صفحه اول » اخبار » چهار فعال عرب محکوم به اعدام، اززندان کارون انتقال داده شدند

چهار فعال عرب محکوم به اعدام، اززندان کارون انتقال داده شدند

امروز یکشنبه سوم نوامبر سال جاری میلادی درحوالی ساعت یک بعدازظهر چهار فعال عرب محکوم به اعدام اززندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده اند. غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه چهار فعال فرهنگی عرب اهل فلاحیه هستند که اززندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده وخطر اعدام درهرلحظه آنها راتهدید می کند.

انتقال این محکومان به اعدام عرب درحالی صورت می گیرد که درروزهای اخیر موج وسیعی ازاعدام ها درمناطق حاشیه کشور توسط جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است. انتقال این محکومان عرب سبب نگرانی شدید خانواده های آنها شده وخطر اعدام هرلحظه فرزندان آنها را تهدید می کند.

شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى و مشاور او سید على اصغر لطیفى رستمى در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ ( ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ ) شمسى حکم اعدام غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از زندانیان احوازی شهر فلاحیه به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی را تایید نمود. این افراد پیشتر از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب احواز ( قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ ) به اعدام محکوم شده بودند و احکام تأیید شده آنها در تاریخ ۱۳ جولاى ۲۰۱۳ به خانواده ها و محکومین ابلاغ شد.

چندی پیش “غازی عباسی ” به همراه دیگر زندانیان محکوم به اعدام طی نامه ای از نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی توسط ماموران اطلاعات، پرده برداشتند. متهمان در این نامه احکام صادر را جائر و ناعادلانه توصیف کرده و از تمام سازمان های حقوق بشر بین المللی خواستار کمک فوری و فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از اجرای احکام صادره شدند.

کاترین آشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز با وخیم خواندن وضعیت این فعالان عرب احوازی إظهار داشت که اتحادیه اروپا احکام اعدام صادره علیه فعالان عرب را از نزدیک پیگیری می کند. در همین راستا، دیدبان حقوق بشر در بیانیه مشترک با عفو بین الملل و مرکز اسناد حقوق بشر ایران طی بیانیه ای خواستار أعاده دادگاه مطابق با استاندارهای بین المللی جهت محاکمه عادلانه و لغو احکام اعدام صادره، شده اند.

خانواده های محکومان شهر فلاحیه ازسازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته بودند که مانع از اجرای احکام اعدام فرزندانشان شوند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى