در : صفحه اول » اخبار » یک زندانی سیاسی احوازی بطور مشکوکی در زندان جان باخت

یک زندانی سیاسی احوازی بطور مشکوکی در زندان جان باخت

محمد حمادی زندانی سیاسی احوازی

محمد حمادی زندانی سیاسی احوازی

پادماز- به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی، محمد حمادی زندانی سیاسی عرب احواز روز جمعه ۲۷ نوامبر جاری بطور مشکوکی در بهداری ملاثانی جان خود را از دست داد.

این زندانی سیاسی احوازی محمد حمادی فرزند عوده، ۳۵ساله، از اهالی کوی گلستان شهر احواز است که بمدت هفت سال در بند جمهوری اسلامی ایران بسر می برد.

محمد حمادی در سال ۲۰۰۸  توسط اداره اطلاعات احواز بازداشت و سپس به اتهام اقدام علیه امنیت کشور در دادگاه انقلاب احواز محاکمه و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

بیشتر دوران محکومیت محمد حمادی در زندان سپیدار سپری شده اما مدتی قبل وی را به زندانی جدیدی موسوم به زندان شیبان، در ۲۵ کیلومتری شهر احواز منتقل کردند. 

در ارتباط با علت مرگ محمد حمادی، یکی از بستگان وی می گوید: او فرد سالم و تندرستی است و از هیچگونه بیماری رنج نمی برد اما امروز جمعه صبح  از زندان  با خانواده محمد تماس گرفته می شود و به آنها گفتند وضعیت محمد وخیم است و جهت دیدن او به بهداری ملاثانی مراجعه کنند.

وی افزود: خانواده محمد حمادی به بهداری ملاثانی که تابع سپاه پاسداران است مراجعه کرده و به آنها گفته شده بدلیل سکته مغزی محمد فوت کرده است. یکی از پرستاران به خانواده حمادی گفته است این شخص قبل از رسیدن به بهداری جان خود را از دست داده بود.

فعالان احوازی معتقدند که جمهوری اسلامی همواره سعی داشته است تا به شیوه های مختلف فعالان سیاسی احوازی را از بین ببرد تا بدین شکل بگمان خود بتواند جنبش حق خواهانه ملت عرب احواز را تحت کنترل قرار دهد.

پیشتر نیز شماری از زندانیان سیاسی احوازی در زندانهای جمهوری اسلامی جان خود را تحت شکنجه از دست دادند و یا پس از خروج از زندان در اثر مسمومیتهای مشکوک جان باختند.  

منبع: فعالان حقوق بشر

بخش حقوق بشر- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى