در : صفحه اول » اخبار » اعتراضات گسترده مردمی درپی قتل دو بلوچ توسط ماموران نیروی انتظامی

اعتراضات گسترده مردمی درپی قتل دو بلوچ توسط ماموران نیروی انتظامی

اعتراضات گسترده مردمی درپی قتل دو بلوچ توسط ماموران نیروی انتظامی

پادماز- درپی تیر اندازی نیروی انتظامی محمدان ایرانشهر به اتومبیل مظنون به حمل گازوئیل و کشته شدن دو شهروند بلوچ در شعله های ناشی از واژگون شدن خودرو و آتش گرفتن بار گازوئیل، اعتراضات مردمی گسترده ای شهر ایرانشهر را فرا گرفته است. 

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، ساعت هشت شامگاه یکشنبه ۱۱ ماه مه جاری (۲۰ اردیبهشت) نیروی انتظامی محمدان ایرانشهر به سمت وانت سایپای مظنون به حمل گازوئیل آتش گشوده و در اثر این تیراندازی اتومبیل سایپا واژگون شده و دو سرنشین آن که از طایفه عبدالزهی بودند در آتش سوختند. این واقعه در روستای دوراهی سد واقع در ۷ کیلومتری شهر ایرانشهر اتفاق افتاده است.

به گفته شاهدان عینی: اهالی روستاهای محمد آباد و کریم آباد نزدیک به محل حادثه در پی این واقعه با سنگ و چوب به پاسگاه محمدآباد هجوم آوردند و خواستار محاکمه عاملان این اقدام شدند.

گزارشها حاکی است که معترضان مسیر ایرانشهر – بمپور را بسته و صدای تیر اندازی در مناطق مختف ایرانشهر شنیده می شود. همچنین معترضان بلوچ با حمله به پاسگاه و خودروهای نیروهای انتظامی شماری از این خودروها را به آتش کشیده اند.

اعتراضات مردمی در بلوچستان در حالی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته شهرهای مختلف کوردستان شاهد اعتراضات گسترده مردمی و آتش زدن موسسات دولتی و خانه های ماموران دستگاه اطلاعات ایران بوده است. اعتراضات کوردستان درپی خودکشی یک دختر کورد در نتیجه تعدی یک مامور اطلاعات ایران به وی صورت گرفته است.

بازتاب گسترده اخبار اعتراضات کوردستان و بلوچستان در رسانه های عربی خاورمیانه سبب شده است تا مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی ایران اعتراضات اخیر کوردستان را به پادشاهی عربی سعودی نسبت دهند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

mohammadan1 mohammadan2 mohammadan3

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى