در : صفحه اول » اخبار » اعتراض احوازیهای مقیم لندن، علیه بهبودی روابط بریطانیا با ایران

اعتراض احوازیهای مقیم لندن، علیه بهبودی روابط بریطانیا با ایران

اعتراض احوازیهای مقیم لندن، علیه بهبودی روابط بریطانیا با ایران

لندن- امروز چهارشنبه ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی، دهها فعال عرب احوازی مقیم لندن در اعتراض به بهبودی روابط بریطانیا با ایران در سایه استمرار اعدام مخفیانه فعالان عرب احوازی و دربند بودن صدها عرب در زندانهای جمهوری اسلامی ایران، تجمع کرده و علیه فریبکاریها و ریاکاری جمهوری اسلامی شعار سردادند.

 در این تجمع اعتراض آمیز که در برابر پارلمان بریطانیا برگزار شده است فعالان عرب احوازی با در دست داشتن عکسهایی از قربانیان خشونتهای جمهوری اسلامی در احواز، علیه اعدام و به بند کشیدن فعالان عرب احوازی و فعالان ملل غیرفارس شعار دادند.

تجمع کنندگان احوازی، جمهوری اسلامی را نماد خشونت و نژادپرستی علیه عرب دانسته و خشونتهای این رژیم را محکوم کردند. همچنین اعدام مخفیانه فعالان عرب احوازی و شکنجه زندانیان سیاسی احوازی را نشانه ای از ریاکاری حسن روحانی و دولت متبوعش دانسته و نسبت به بهبودی روابط بریطانیا با جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

 در این تجمع علاوه بر فعالان عرب، فعالان بلوچ نیز حضور داشتند و در اعتراض علیه جنایتهای جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردند. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی سیاستهای جمهوری اسلامی ایران علیه ملت عرب احواز و ملت بلوچ را پاکسازی نژادی دانسته و هرگونه همکاری با این رژیم را اقدامی جنایتکارانه قلمداد کنند.

 تجمع کنندگان احوازی و بلوچ، با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به دفتر نخست وزیر بریطانیا علیه اعدامهای مخفیانه و دستجمعی فعالان عرب و بلوچ اعتراض کرده و هرگونه ارتباط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را حمایت از تروریسم دولتی عنوان کردند.

 همچنین شماری از فعالان حقوقی بریطانیایی در این تجمع شرکت کرده و از حق تعیین سرنوشت ملل غیرفارس حمایت کرده و درباره اهمیت تحقق حق تعیین سرنوشت ملل غیرفارس در ایران، سخنرانی کردند.

 این تجمع اعتراض آمیز بمدت دو ساعت و در برابر پارلمان بریطانیا در لندن برگزار شده است.

بخش اخبار- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

 lond

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى