در : صفحه اول » اخبار » اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان کارون ادامه دارد

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان کارون ادامه دارد

karoun prison

در اعتراض به وضعیت بسیار بغرنج و اندوهگین زندان کارون، ۵۹ زندانی سیاسی در این زندان بیش از هفتاد روز است که اعتصاب غذا کرده اند.

برخوردهای غیر انسانی ماموران، تنبیه زندانیان، نبود فضای کافی، عدم ارائه خدمات درمانی، کمبود غذا ، در اختیار نداشتن ساده ترین وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون ، نداشتن تماس تلفنی و ملاقات های کافی با خانواده های خود و… مواردی هستند که زندانیان را به اعتصاب غذا وادار کرده است.

در زندان کارون احواز نه تنها قوانین پذیرفته شده بین المللی را درباره حقوق زندانیان رعایت نمی شود بلکه صراحتا آیین نامه سازمان زندانهای رژیم در آن رعایت نمی شود.

خبر های رسیده حاکی است که خانواده زندانیان پس از مراجعه به زندان و حضور نیافتن عزیزانشان برای ملاقات در اقدامی خودجوش مقابل اداره زندانهای اقلیم تجمع کرده و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان شدند.

زندان کارون ، زندان سپیدار ، زندان فجر ، زندان دزفول و دیگر زندان های اقلیم احواز بیش از حجم و مساحت خود در آنها زندانی نگهداری می شود.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى