در : صفحه اول » اخبار » امتناع شرکتها و ادارات دولتی از استخدام جوانان عرب در احواز

امتناع شرکتها و ادارات دولتی از استخدام جوانان عرب در احواز

امتناع شرکتها و ادارات دولتی از استخدام جوانان عرب در احواز

شریف حسینی نماینده شهر احواز در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشته است که شرکتها و ادارات دولتی از استخدام نیروی جویایی کار عرب امتناع می کنند و در مقابل نیروهای مهاجر را استخدام می کنند.

سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با یک سایت محلی اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در حال حاضر در احواز وجود دارد بحث اشتغال است.

در سایه واگذاری گسترده فرصتهای شغلی به مهاجران بویژه به لرها، سید شریف حسینی اشتغال را دغدغه اصلی جوانان عرب و خواسته برحق آنها دانسته است.

حسینی اظهار داشته است که نیروگاه رامین با وجود آنکه یکی از ظرفیت های مهم اشتغال در شهرستان باوی است که می تواند جوانان عرب بیکار زیادی را جذب کند و باعث کاهش قابل ملاحظه ای در بیکاری شهرستان شود، اما همچنان از استخدام نیروی کار عرب امتناع می ورزد.

وی افزود که نیروگاه رامین علاوه بر عدم استخدام نیروهای بومی سهم آلایندگی هوا را پرداخت نمی کند. در این زمینه وی گفت:  متاسفانه صنایع آلاینده سلامت مردم عرب را به مخاطره می اندازند، محیط زیست را از بین می برند و بسیاری از زیرساخت ها را دچار آسیب و تخریب می کنند.

همچنین وی گفته است که وزیر نیرو باید پاسخگوی این سئوال باشد که چرا نیروگاه رامین از استخدام جوانان عرب سرباز می زند.

در همین راستا پیشتر گزارشهایی منتشر شده است که نشان می دهد طی سالهای اخیرا از میان چند هزار استخدامی شرکت نفت احواز تنها هفت نفر عرب هستند. این رفتار تبعیض گر مسئولان دولتی سبب نارضایتی شدید مردمی شده است، و در روز دوشنبه اول ماه دسامبر ۲۰۱۴ مردم کوت عبدالله احواز با برگزاری تجمعی علیه تبعیض گسترده نژادی در احواز اعتراض کردند.

فعالان عرب احوازی معتقدند که طرحهای صنعتی و اقتصادی دولت مرکزی ایران از سال ۱۹۲۵ تاکنون، گرچه بر زمینهای مصادره شده مردم عرب تاسیس شده است اما مهاجران غیرعرب وارده به احواز را به استخدام خود درآورده تا ترکیب جمعیتی این اقلیم را تغییر دهد.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى