در : صفحه اول » اخبار » انتخاب یک هیئت از میان مهاجران غیرعرب بمنظور اجرای انتخابات در احواز

انتخاب یک هیئت از میان مهاجران غیرعرب بمنظور اجرای انتخابات در احواز

انتخاب یک هیئت از میان مهاجران غیرعرب بمنظور اجرای انتخابات در احواز

پادماز- بنا به گزارشهای رسیده از شهرهای احواز و عبادان، فرمانداری این شهرها با انتخاب هیئت هایی تنها متشکل از مهاجران غیر عرب اعتراض فعالان احوازی را برانگیخته است. این اقدام فرمانداریها شائبه رد صلاحیت کاندیداهای عرب را بشدت قوت بخشیده است.

اقدام وزرات کشور در انتخاب هیئت نظارت بر اجرای انتخابات آنهم تنها از میان مهاجران غیرعرب، در شهرهای احواز و عبادان که هرکدام ۳ نماینده در مجلس ایران دارند، اقدامی در راستای کنترل کامل نتیجه انتخابات بوده و مهندسی آن محسوب می شود.

در اعتراض به انتخاب هیئت اجرایی انتخابات تنها از میان مهاجران غیرعرب با یک رویکرد سیاسی، فعالان احوازی در شهرهای احواز و عبادان طی نامه ای به رئیس جمهور ایران نسبت به اینگونه اقدامات که در راستای مهندسی انتخابات است، اعتراض کردند.

 پیشتر فعالان عرب احوازی نسبت به ردصلاحیت گسترده کاندیداهای عرب که سابقه مطرح کردن خواسته هایی نظیر برچیده شدن تبعیض علیه ملت عرب احواز، پایان دادن به غارت بی حد و حصر ثروتهای طبیعی این اقلیم، سهیم کردن مردم عرب در ثروتهای طبیعی اقلیم خویش، پایان دادن به سیاستهای پاکسازی نژادی و یکسان سازی فرهنگی، پایان دادن به تمامی طرح های انتقال آب که نابودی کشاورزی اقلیم أحواز و مهاجرت دادن ساکنان اصلی را در پی دارد ، پایان دادن به مصادره اراضی زمینهای کشاورزان عرب و دهها خواسته دیگر، هشدار داده اند.

فعالان احوازی معتقدند که دولت ایران با چنین رد صلاحیتهایی تنها به فرصت طلبان و گروههایی که خود را اصلاح طلب می نامند و فاصله زیادی با مطالبه حقوق ملت عرب احواز دارند، اجازه شرکت در انتخابات داده است.

به اعتقاد تحلیل گران اینگونه  اقدامات وزارت کشور بمنظور کنترل کامل انتخابات جهت انتخاب شدن کاندیداهای غیرعرب در دو شهر مهم احواز و عبادان صورت می گیرد تا بدین صورت دولت ایران بشکل رسمی اعلام کند که این دو شهر شهرهای غیرعرب بوده و عربها بخش اندکی از این شهرها را تشکیل می دهند.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى