در : صفحه اول » اخبار » اهانت جدید نژادپرستان ایرانی به عرب

اهانت جدید نژادپرستان ایرانی به عرب

اهانت جدید نژادپرستان ایرانی به عرب

یغما گلرویى در شعرى توهین آمیز، عربها را مقصر اسید پاشى به زنان دانست

یغما گلرویى شاعر ترانه‌سراى ایرانى به بهانه اعتراض علیه اسیدپاشی به صورت زنان اصفهان با سرودن شعرى توهین آمیز به عربها آنان را مقصر اسیدپاشی دانسته است.

گلرویی درشعری با عنوان «از این سرزمین بروید» در فیس‌بوک خود که هزاران کاربر ایرانى آن را به اشتراک گذاشته اند و در بسیارى از سایت ها منتشر شده است مى گوید: «ما هرگز/ دخترانمان را زنده به گور نکرده‌ بودیم./ این شما بودید/ که با لهجه‌ی شمشیر می‌خواندید/ و زنان به چشمتان/ کنیزکانی در مدارِ مطبخ و بستر بودند».

فعالان عرب احوازی مى گویند که ” گلرویی با سردون این ابیات بر موج عرب‌ستیزی سوار شده است و اسیدپاشی به صورت زنان اصفهان را با حمله‌ی عرب به ایران مقایسه کرده است”. 

آنان مى گویند: ” از نظر گلرویى آنهایى که اسید به صورت زنان پاشیده‌اند همان‌هایی هستند که ” دخترانشان را زنده به گور می‌کردند، وبا لهجه‌ی شمشیر حرف می‌زدند و «این سرزمین» را اشغال کرده‌اند”.

گلرویی در ادامه می‌نویسد: «از این سرزمین بروید!/ ما قرن‌هاست در اقیانوس اسید زندگی می‌کنیم/ کاسه‌ی اسیدتان/ از نیزه‌ی “چنگیز” و/ قداره‌ی “اسکندر” خطرناک‌تر نیستند./ دوباره از خاکستر خود به دنیا می‌آییم/ و زن‌های زیبای دیگری/ در این سرزمین هستند/ که با گیسوی رها در بادشان/ پرچم بسازند».

یوسف عزیزى بنى طرف دبیر کانون مبارزه با نژاد پرستی وعرب ستیزی در ایران طى تماس “العربیه.نت” با وى در خصوص انتشار اشعار عرب ستیزانه در ایران گفت: ” متأسفانه این اشعار در فرهنگ عرب ستیزى میان بسیارى از روشنفکران ایرانى ریشه دارد و از آن نشأت مى گیرد”.

وافزود:” حتى در اشعار شاعرى مانند اسماعیل خویى که زمانى یک چپ رادیکال بود، نوعى عرب ستیزى در اشعار اخیرش علیه اسلام که در بسیارى از سایت ها منتشر شد را مى توان مشاهده کرد”.

منبع: العربیه فارسی

* پادماز بجای نامهای فارسی شده از نامهای مردمی و عربی استفاده کرده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى