در : صفحه اول » اخبار » ایران آمار مرگ و میر احوازی ها در اثر آلودگی هوا را اعلام نمی کند

ایران آمار مرگ و میر احوازی ها در اثر آلودگی هوا را اعلام نمی کند

دولت ایران آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا در احواز را اعلام نمی کند. با استمرار طوفان های شن در سراسر اقلیم احواز ، کاهش دید به حدود ۵۰ متر ، بروز حوادث رانندگی ، مراجعه هزاران تن از شهروندان احواز به بیمارستان ها در اثر ضایعات تنفسی و… مسئولین محلی به دستور شورای امنیت کشور از اعلام آمارهای مرگ و میر و تصادفات خودداری می کنند.

به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز؛ استاندار منتصب اقلیم که خانواده اش در کانادا زندگی می کنند با گستاخی تمام اعلام کرده که امکان ندارد هور العظیم دوباره احیا شود و دولت در آنجا پروژه های اقتصادی و امنیتی و ملی دارد!

عبدالحسن مقتدایی استاندار اقلیم که دارای رویکردهای نژادپرستانه بسیار تند است چندی پیش نیز طی مصاحبه ای از مسئولین کشوری خواست که از گفتگو درباره طوفان شن  و سفر به اقلیم احواز خودداری کنند. او گفته بود که ایشان توانایی مدیریت بحران را دارد!؟

اقلیم احواز در دوره  خاتمی نیز شاهد مدیریت عبدالحسن مقتدایی به عنوان استاندار بود. در آن دوره ایشان با راه اندازی هفته نامه اروند موجی از عرب ستیزی به راه انداخت. او از عوامل اساسی سد سازی های بی رویه، ایجاد طرح توسعه نیشکر ، مصادره زمین های کشاورزی کشاورزان عرب ، انحراف آب رودخانه های اقلیم به سوی اصفهان و نابودی محیط زیست منطقه است.

گزارش های فعالان حقوق بشری گویای این است که اقلیم احواز شاهد گسترش مرگ و میر نوزدان ، نونهالان و بزرگسالان است.

گواهی فوت زیر گزارش های دریافتی درباره مرگ و میر در اثر آلودگی هوا را تایید می کند.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز / اخبار

 

گواهی فوت کودک عرب احوازی در اثر آلودگی هوا:

child

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى