در : صفحه اول » اخبار » بازداشت دوباره یک فعال اهل سنت احوازی

بازداشت دوباره یک فعال اهل سنت احوازی

باقر غلامی، فعال اهل سنت

باقر غلامی، فعال اهل سنت

پادماز: نیروهای اطلاعات روز سه شنبه  ۲۶ آذر ۱۳۹۲ یک فعال و مبلغ اهل سنت بنام باقر غلامی( نعامی) فرزند إسحاق را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. پیشتر این فعال عرب اهل منطقه زرگان، واقع درشمال شهر احواز، مرداد ماه ١٣٩١ همراه هشت نفر دیگر در شعبه ٢ دادگاه انقلاب شهر احواز به ریاست قاضی محمد باقر موسوی به اتهام تشکیل جلسات برای  نشر افکار سلفی، دشمنی با مذهب تشیع ، گرایش به فکر سلفی و ارتباط با بیگانه و إخلال در أمنیت کشور از طریق نشر فکر سلفی به یک سال حبس محکوم شده بود ومحکومیت خود را در زندان کارون به اتمام رسانده است.

 باقر غلامی ( نعامی) در درون زندان کارون به فعالیت خود در تشکیل جلسات آموزش زبان عربی و تدریس قرآن و أقامه نماز به طریق اهل سنت ادامه داد که این امر باعث ناراحتی اداره اطلاعات احواز شد و همسر او را در اداره اطلاعات إحضار و تهدید کردند؛ در صورتی که شوهرش مذهب اهل سنت را ترک نکند او را به همراه خانواده اش تبعید خواهند کرد.

 در مهر ماه ١٣٩٢ حکم یک ساله این فعال عرب به إتمام رسید و بعد از آزادی باقر غلامی ( نعامی ) نیز به فعالیت های مذهبی خود ادامه داد و دو ماه بعد از آزادی اززندان روز سه شنبه ٢۶ آذر سال جاری شمسی توسط اداره اطلاعات احواز برای بار دوم بازداشت شد.

دراین زمینه ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر صراحتا عنوان می دارد:

“هرکس حق دارد ازآزادی اندیشه، وجدان و مذهب بهره‌مند گردد، این حق شامل آزادی تغییر مذهب یا باور و نیز آزادی اظهار مذهب یا باور به شکل آموزش، عمل به شعائر، نیایش و به جای آوردن آیین‌ها چه به تنهایی و چه به‌صورت جمعی نیز می‌گردد”.

احمد شهید گزارشگر ویژه در امور ایران تاکید کرد که بازداشت و پیگرد قانونی افرادی که به خاطر مسائل مذهبی انجام می شود مغایر حفظ حقوق لحاظ شده اقلیتهای مذهبی در قانون اساسی ایران و تخطی از تعهدات ایران در میثاق بین المللی، به ویژه در رابطه با احترام به آزادی مذهب و عقیده و آزادی بیان و اجتماع می باشد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى