در : صفحه اول » اخبار » بازداشت یکی از نوکیشان اهل سنت احوازی در دارالعلوم مکی زاهدان

بازداشت یکی از نوکیشان اهل سنت احوازی در دارالعلوم مکی زاهدان

 

سعید زهیری

سعید زهیری

یکی از طلاب احوازی دارالعلوم زاهدان بنام سعید زهیری شامگاه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳از کنار درب ورودی دارالعلوم مکی زاهدان دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

به گفته شاهدان عینی سعید زهیری  پس از خروج از مدرسه “دارالعلوم مکی زاهدان ” وقتی قصد رفتن به منزل خویش را داشت توسط افراد لباس شخصی بازداشت و به زور به سمت ماشین پژویی که در انتظار آنها بود برده شده و خودروی مذکور فورا از صحنه دور می شود.

قابل ذکر است که سعید زهیری یک نوکیش عرب اهل سنت احوازی است که به همراه همسر و فرزند خود برای کسب علوم دینی به زاهدان رفته و در سال هشتم در دارالعلوم مکی زاهدان مشغول به تحصیل است.

این برخورد مقامات نظامی و قضائی بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی از جمله  اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد، که می گوید؛ تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.

اهل سنت در جغرافیای سیاسی ایران خصوصاً در احواز متحمل انواع آذار واذیت ها از سوی مقامات امنیتی شده اند، و از حقوق اولیه ای مانند آزادی برگزاری مراسم، و حق ابراز عقیده دینی، و تحصیل فقه خود محروم هستند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى