در : صفحه اول » اخبار » تجمع اعتراضی احوازیها در برابر ساختمان استانداری

تجمع اعتراضی احوازیها در برابر ساختمان استانداری

امروز سه شنبه دهم ماه فوریه جاری میلادی صدها تن از مردم احواز در اعتراض به بی توجهی مسئولان غیربومی اقلیم احواز نسبت به آلودگی شدید هوای احواز بار دیگر در برابر ساختمان استانداری تجمع کردند. این تجمع اعتراضی مردم احواز در ادامه تجمعات روزهای گذشته در برابر ساختمان استانداری صورت می گیرد.

صدها تن از مردم احواز با در دست داشتن دست نوشته هایی نسبت به بی توجهی مسئولان غیربومی احواز نسبت به غارت منابع طبیعی این اقلیم اعتراض کردند. معترضان اعلام کرده اند که دولت مرکزی پس از غارت نفت احواز و غارت آب احواز و انتقال آن به فلات مرکزی فارس، آنها را خاک بر سر کرده است.

برخی شعارهای معترضان نیز ادعاهای روحانی درباره رسیدگی به وضعیت نابسمان احواز را به باد انتقاد گفته و به شدت نسبت به سکوت دولت در قبال فاجعه زیست محیطی در احواز اعتراض کرده اند.

این اعتراضات مردم احواز درپی وقوع دو سلسله طوفان شن با غلظت غیرقابل وصف در روزهای اخیر صورت گرفته است. غلظت ذرات ریز آلوده کننده هوا در شهرهای مختلف اقلیم احواز از ۶۶ برابر حد مجاز نیز فراتر رفته است.

بنا به گزارشهای کارشناسان محیط زیست منشاء طوفانهای شن در روزهای اخیر در دشتهای جنوبی خشک شده اقلیم احواز است و هیچگونه ارتباطی به کشورهای همسایه ندارد. این در حالی است که مسئولان حکومتی و بویژه مسئولان شرکت نفت ایران که مسئول نابودی تالاب العظیم هستند، همچنان ادعاهای بی اساس خود درباره خارجی بودن منشاء طوفانهای شن را تکرار می کنند.

با وجود افزایش شدید نارضایتی مردمی در احواز اما مسئولان حکومتی نه تنها سخنی درباره احیاء تالاب العظیم بر زیان نیاورده اند بلکه در مقابل براهمیت میدان نفتی آزادگان تاکید کرده و به شرکت نفت اجازه خشکاندن یکی از مهمترین تالابهای خاورمیانه را داده اند.

از طرف دیگر بی توجهی مسئولان نسبت به وضعیت سلامتی احوازیها تاحدی است که همچنان از توزیع ماسک مجانی طفره می روند و مردم مجبور هستند ماسک تنفسی را به قیمت ۳ هزار تومان خریداری کنند.

از طرف دیگر و در اثر کمبود دید ناشی از طوفان شن، در اثر یک صانحه رانندگی در مسیر احواز محمره گزارش شده است که چند نفر جان باخته اند.

بخش اخبار- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز 

 

تصاویری از این تجمع:

m3

 

m5

 

m2

 

m6

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى