در : صفحه اول » اخبار » تجمع اهالی حمیدیه در اعتراض به انتشار وسیع مواد مخدر در این شهر

تجمع اهالی حمیدیه در اعتراض به انتشار وسیع مواد مخدر در این شهر

تجمع اهالی حمیدیه در اعتراض به انتشار وسیع مواد مخدر در این شهر

پادماز- روز دوشنبه ۱۴ دسامبر جاری میلادی دهها تن از اهالی شهر حمیدیه با برگزاری تجمعی در کوی شریعتی، نسبت به انتشار وسیع مواد مخدر و خرید و فروش علنی آن در سطح این شهر، اعتراض کردند.

تجمع کنندگان اهل حمیدیه با در دست داشتن دست نوشته ها و پلاکارد نسبت به سکوت دولت به انتشار وسیع مواد مخدر و سهولت دستیافتن به آن اعتراض کرده و خواهان اقدام سریع مسئولان استانی و محلی شدند.

بنا به گزارشهای رسیده از سطح شهرهای اقلیم احواز، مواد مخدر بشکل علنی در سطح شهرها خرید و فروش می شود و جوانان ناامید از دستیابی به کار و اشتغال، طعمه این آفت خانمانسوز می شوند. گسترش اعتیاد در میان جوانان بیکار و بویژه در مناطق حاشیه نشین اطراف شهرها، بحدی زیاد شده است که بارها اجساد بی جان معتادان تزریقی در سطح خیابانهای شهر مشاهده شده است.

بنا به اظهارات نماینده شهر احواز شریف حسینی، تبعیض سیستماتیک دولت ایران علیه ملت عرب احوازی به آنجا رسیده است که حتی آبدارچی پروازی در احواز داریم و اکثریت مطلق استخدامها به نیروهای غیربومی اختصاص داده می شود.

بنا به گزارشهای رسمی و اظهارات نمایندگان شهرهای احواز، محمره، فلاحیه و دیگر شهرها، نرخ بیکاری در مناطق عرب نشین بیش از ۵۰ درصد بوده و در برخی مناطق نظیر کوی حاشیه نشین آل صافی نرخ بیکاری به ۹۰ در صد می رسد.

فعالان احواز معتقدند که اجرای سیاستهای مبتنی بر تبعیض نژادی که دهه ها است به هدف به حاشیه راندن ملت عرب احواز صورت گرفته اند، سبب گسترش شدید فقر و بدبختی شده و امید به زندگی را در میان مردم عرب به حد صفر رسانده است. در همین راستا طی سالهای اخیر شاهد وقوع خودکشهای دردآور جوانان عرب در شهرهای مختلف اقلیم احواز بوده ایم. فعالان عرب گسترش اعتیاد را نتیجه مستقیم گسترش فقر و بیکاری ناشی از تبعیض سیستماتیک دولت ایران علیه ملت عرب احواز می دانند.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز   

ham2

ham1

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى