در : صفحه اول » اخبار » تخریب منازل مسکونی احوازیها در حضور نیروهای امنیتی ایران

تخریب منازل مسکونی احوازیها در حضور نیروهای امنیتی ایران

m17طی روزهای اخیر چندین منزل مسکونی در مناطقی از شهر احواز، در حضور نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و با حمله بلدوزرهای شهرداری تخریب شده و با خاک یکسان شد. این اقدام شهرداری در تخریب خانه های مردم فقیر عرب به بهانه ساخت و ساز غیرمجاز و یا عدم توانایی در پرداخت هزینه های آب و برق، صورت می گیرد.

چندی پیش فیلمی از حمله بلدوزرهای دولتی ایران به خانه یک روستائی عرب و ایستادگی زنان عرب در برابر تخریب خانه هاشان، منتشر شد که نشان می دهد مسئولان دولتی در احواز قصد دارند تا مشکلات فقر و حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز را بواسطه تخریب خانه های حاشیه نشینان حل و فصل کنند.

در سال ۲۰۱۳ نیز شمار زیادی از خانه های مردم عرب در منطقه چنیبه احواز در یک روز تخریب شد و یک نوجوان ۱۵ ساله عرب بنام مرتضی سویدی که در برابر تخریب خانه اش ایستادگی کرده و به سوی ماموران سنگ پرانی کرده بود، به ضرب گلوله مامور نیروی انتظامی جان باخت.

این اقدام شهرداری در تخریب خانه های حاشیه نشینان عرب احوازی در پی اقدامات دیگری نظیر مخفی ساختن و جداسازی محلات حاشیه نشین بواسطه های دیوارهای بوتنی از دیگر مناطق شهر احواز، صورت می گیرد. در این راستا مدیران شهری جهت از مخفی نگه داشتن منظره مناطق حاشیه نشین واقع بر دو طرف جاده های ورودی شهر احواز، دیوارهای بوتنی نصب کرده اند.

تخریب خانه های مردم و نصب دیوارهای بوتنی و جداسازی محلات فقیر از محلات مرکزنشینان غیرعرب و مهاجران مرفه، نشان می دهد که مدیران جغرافیای شهری در شهر احواز سعی دارند تا بواسطه شیوه های حذف فیزیکی، حاشیه نشینان عرب را از مناطق حاشیه نشین شهر احواز پاکسازی کنند.

تنها در شهر احواز بیش از ۴۵۰ هزار عرب حاشیه نشین وجود دارد، و بنا بر تحقیقات صورت گرفته میزان حاشیه نشینی در شهر احواز پس از جنگ و درپی مصادره گسترده زمینهای کشاورزان عرب توسط طرحهای ویرانگر نیشکر و متروکه شدن روستاها در اثر سدسازیها و بحران محیط زیست، افزایش چشمگیری داشته اشت.

بخش اخبار- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

m7

 

m14

 

m6

 

m16

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى