در : صفحه اول » اخبار » تخریب یک منزل مسکونی در احواز و کشته شدن مأمور شهرداری

تخریب یک منزل مسکونی در احواز و کشته شدن مأمور شهرداری

مأموران شهرداری در ادامه سیاستهای توسعه فقر وبی خانمانانی در بین ملت اعراب احواز با بولدوزر به یکی از منازل مسکونی در شهرک احواز یورش برده وآنرا تخریب کردند. که در نتیجه این عمل غیر انسانی ساکنان خانه و اهالی منطقه به مقابله با آنها پرداختند که در طی این درگیری یکی از مأموران اجرایی شهرداری کشته شد.

بنا به گزارشات دریافتی از احواز روز یکشنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ ( ۲۸ دی ماه ۱۳۹۳) در پی هجوم مأموران شهرداری منطقه شش احواز برای تخریب یکی از منازل مسکونی این شهر واقع در خیابان شهدای ۵ شهرک احواز یکی از مأموران اجرایی کشته شد. بنا بر اخبار واصله در هنگام تخریب این منزل مسکونی درگیری بین اهالی ومأموران رخ داد که منجر به قتل راننده اجرائیات شهرداری این منطقه، به ضرب گلوله شد.

به دنبال این حادثه، خانواده مقتول و کارگران اجرائیات، در دو تجمع جداگانه در مقابل شهرداری منطقه شش حاضر شدند. خبر‌ها حاکی از آن است که خانواده مقتول، مسئولان شهرداری را مسبب کشته شدن فرزندشان می‌دانند و به همین دلیل به شهرداری منطقه شش رفته و خواستار پاسخگویی مسئولین شدند. همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که به دنبال وقوع این حادثه، جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری احواز نیز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی احواز خواهان توجه مسئولان به مطالبات خود شدند.

در سال ۲۰۱۳ نیز شمار زیادی از خانه های مردم عرب در منطقه چنیبه احواز در اثر هجوم نیروهای انتظامی و بلدوزرهای شهرداری تخریب شد و یک نوجوان ۱۵ ساله عرب بنام مرتضی سویدی که در غیاب والدینش در برابر تخریب خانه اش ایستادگی کرده و به سوی ماموران سنگ پرانی کرده بود، به ضرب گلوله مامور نیروی انتظامی جان باخت.

این این اقدام شهرداری در تخریب خانه های مردم فقیر عرب به بهانه ساخت و ساز غیرمجاز و یا عدم توانایی در پرداخت هزینه ی مجوزات شهرداری صورت می گیرد. این اقدام شهرداری بدون اخطار اولیه به ساکنان وبدون اینکه به آنها حق دفاع از خود را بدهد، صورت می گیرد. این در حالی است که این خانه ها داری انشعاب آب وبرق از ادارات مربوطه بوده و اهالی برای حق انشعاب مبالغ هنگفتی را پرداخت کرده اند.

لازم به یادآوری است که مصادره زمینهای کشاورزی توسط طرحهای استعماری نیشکر، و خشک شدن رودخانه ها در نتیجه انتقال آب آنها به شهرهای مرکزی ایران، ونابودی محیط زیست، باعث افزایش حاشیه نشینی در اقلیم احواز شده است. بطوری که تنها در شهر احواز بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مردم عرب در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند.

جنبش دموکراتیک ملت عرب احواز- بخش حقوق بشر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برای مطالعه بیشتر به لینکهای زیر مراجعه کنید:

تخریب منازل مسکونی احوازیها در حضور نیروهای امنیتی ایران

جنگ دموگرافیک نژادگرایان علیه مناطق عرب نشین

تصاویری از تخریب خانه های مردم عرب توسط رژیم ایرانی

خانواده مرتضی سویدی؛ یکسال پس از شهادت او توسط نیروی انتظامی هنوز داغدار و امیدوارند

آیا بی بی سی رسانه دولتی ایران است؟

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى