در : صفحه اول » اخبار » تروریسم حکومتی ایران با ترور احمد مولا تهدید احوازی ها را کلید زد

تروریسم حکومتی ایران با ترور احمد مولا تهدید احوازی ها را کلید زد

بعد از ظهر روز چهارشنبه هشتم نوامبر ۲۰۱۷، مبارز احوازی احمد مولا المذحجی، رهبر آزادی خواه جنبش النضال برای آزادی الاحواز، بضرب گلوله یک فرد نقابدار در شهر لاهه هلند جان داده و شهید شد.

بلافاصله در ظرف چند ساعت تمامی احزاب و گروههای سیاسی احوازی با صدور بیانیه هایی دولت اشغالگر ایران را مسئول این ترور جنایتکارانه اعلام کردند.

بدون شک تمامی وجدان های بیدار که شناخت درست از حقیقت وحشیگری رژیم حاکم در ایران دارند، نشانه های حضور جمهوری قتل و جنایت ایران در این ترور برنامه ریزی شده را به وضوح می توانند ببینند.

در بررسی ترور این رهبر آزادی خواه احوازی ابتدا باید بدانیم که ترور ایشان یک ترور کاملا طراحی شده است. ترور احمد مذحجی طی برنامه ای نسبتا طولانی طراحی شده است. بنا به دلایل موثق وی بمدت طولانی تحت تعقیب عوامل جمهوری اسلامی در هلند و در دیگر کشورها بوده است. عاملان قتل احمد مولا براساس طرح و برنامه در مکان و زمان دقیق حاضر شده و از پشت سر به وی تیراندازی کرده و پس از سقوط وی بر زمین دو تیر خلاص به سینه او شلیک نمودند تا از مرگش مطمئن شوند.

 احمد مولا به دلیل فعالیت های گسترده اش در حمایت از ملت عرب احواز در برابر سیاست های اشغالگرانه و ضد بشری دولت ایران، بارها به شکل مستقیم از سوی جمهوری اسلامی تهدید به مرگ شده بود. دولت ایران حتی حکم اعدام وی را سالها قبل صادر کرده و از اینترپول (پلیس بین الملل) درخواست بازداشت ایشان را هم داشته است.

اما چرا رژیم جنایتکار ایرانی اکنون برنامه ترور این مبارز احوازی را عملی کرد. پاسخ این سئوال در شدت تنشها در خاورمیانه و بالاگرفتن چالش میان بازیگران اصلی در خاورمیانه نهفته است. افزایش تنش میان ایران و آمریکای ترامپ و احتمال به خطر افتادن حزب الله در لبنان و تنش در دیگر کشورها نظیر قطر و یمن  و سوریه همگی نشان از فرارسیدن زمان رویارویی مستقیم با دولت ایران دارد.

در این میان احزاب آزادی خواه احوازی تاکنون حاضر نشده اند تا در هرگونه رویارویی اقلیمی، که هدف آن پایان دادن به درد و رنجهای تاریخی ملل غیرفارس در ایران نیست، شرکت کنند. اما بدون شک این احزاب نسبت به هرگونه اقدام جنایتکارنه ایران بمنظور آتش افروزی در احواز و پاکسازی نژادی در این اقلیم اشغال شده ساکت نخواهند نشست.

بنابراین، اهمیت استراتژیک اقلیم احواز برای دولت اشغالگر ایران و ترس این رژیم از ورود احوازیها به جبهه رویارویی با این رژیم بمنظور آزادی ملت عرب احواز از چنگال رژیم اشغالگر ایران، سبب شده تا این رژیم پروژه ترور مبارزان احوازی را آغاز کند.

رژیم اشغالگر ایران با ترور احمد مولا المذحجی، رهبر جنبش النضال برای آزادی الاحواز، سعی دارد تا به چند هدف مهم دست یابد.

اول آنکه به گمان این رژیم ترور رهبر این جنبش سبب خواهد شد تا این جنبش از فعالیت خود بازماند و از شدت ضربات این جنبش به تاسیسات نظامی و اقتصادی رژیم کاسته شود. لازم بذکر است که جنبش النضال برای آزادی الاحواز طی دهه اخیر ضربات عدیدی را به تاسیسات نظامی و نفتی رژیم اشغالگر ایران در احواز وارد ساخته است.

ثانیا، رژیم گمان می کند تا با ترور این رهبر احوازی از تشکیل ائتلاف ملی برای دفاع از حقوق ملت عرب احواز پیشگیری خواهد کرد. قابل ذکر است که این رهبر احوازی طی دو سال اخیر فعالیت های خود را، بر متحد ساختن مبارزان احوازی در خارج متمرکز کرده بود.

ثالثا، رژیم اشغالگر ایرانی گمان میکند که با ترور این رهبر احوازی به اختلافات داخلی دامن زده و احوازی ها را از هدف اصلی شان دور سازد. در مقابل تمامی احزاب احوازی بنا به تجربه خویش و شواهد و دلایل واضح ردپای اشغالگران ایرانی در این ترور را شناسایی کرده و در کمتر از چند ساعت تمامی این احزاب با صدور بیانیه دولت اشغالگر ایران را مسئول ترور احمد مولا المذحجی دانستند.

رابعا، رژیم ایران گمان می کند با ترور این رهبر احوازی، فعالان عرب را خواهد ترساند و باعث توقف فعالیت آنها می شود. اندک نگاهی به رسانه اجتماعی و وبسایتهای احوازی نشان می دهد که احوازیها پس از این ترور جنایتکارانه یکی پس از دیگری با این شهید احوازی عهد می بندند تا راه او را ادامه داده و وعده دادند که دولت اشغالگر ایران بزودی تاوان این اقدام جنایتکارانه اش را پرداخت خواهد.

آنچه واضح است دولت ایران اقدامات جنایتکارانه اش علیه احوازیها را به جبهه برون مرزی کشیده است. گرچه ترور اخیر اولین حادثه ترور فعالان احوازی در خارج از کشور نیست و طی سه دهه اخیر دولت ایران دهها تن از فرزندان ملت عرب احواز را در احواز و عراق و امارات و هلند و بریطانیا ترور کرده است، اما ترور اخیر ترور مستقیم و بواسطه اسلحه و در سطح علنی صورت گرفت که پیامهای متعددی در آن نهفته است که از چشم تیزبین فعالان احوازی نهفته نیست.

با این ترور دولت اشغالگر ایران خواسته تا پیام واضحی را برای احوازی ها ارسال کند که مفاد آن آغاز درگیری علنی با احوازی ها در اروپا و در دیگر کشورها است.

احوازی ها در مقابل شجاعانه وعده داده اند تا از مبارزه علیه رژیم اشغالگر ایرانی در هر عرصه ای کوتاه نخواهند آمد و تا احقاق حقوق ملی ملت عرب لحظه ای از پا نخواهند نشست.

 

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

التیار الوطنی العربی الدیمقراطی فی الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى