در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات احوازیها علیه کانال مدافع فاشیسم، بی بی سی فارسی

تظاهرات احوازیها علیه کانال مدافع فاشیسم، بی بی سی فارسی

تظاهرات احوازیها علیه کانال مدافع فاشیسم، بی بی سی فارسی

بی بی سی فارسی از پاکسازی نژادی در احواز حمایت می کند

امروز سه شنبه سوم ماه آوریل ۲۰۱۸، شماری از فعالان احوازی مقیم لندن با تجمع در برابر ساختمان شبکه خبری بی بی سی در مرکز شهر لندن، نسبت به عرب ستیزی گردانندگان بخش فارسی این شبکه اعتراض کردند.

فعالان عرب احوازی بمدت ۳ ساعت در برابر ساختمان بی بی سی تجمع کرده و در محکومیت عملکرد نژادپرستانه بی بی سی فارسی و عرب ستیزی این شبکه دست نوشته هایی را حمل کرده و علیه مسئولان ایرانی این شبکه شعارهایی سردادند.

فعالان احوازی معتقدند که شبکه بی بی سی فارسی بخش اعظم اخبار مربوط به سرکوب ملت عرب احواز توسط دولت مرکزی ایران را نادیده گرفته و سانسور می کند. در موارد معدودی هم که این شبکه، اخباری درباره احواز پخش کرده اس، خبر را تحریف میکند. مثال واضح این اقدام بی بی سی بایکوت خبر انتفاضه کرامت ملت عرب احواز که طی این انتفاضه ظرف شش روز گذشته صدها هزار عرب احوازی بشکل متوالی علیه سیاستهای پاکسازی نژادی تظاهرات کرده اند. این در حالی است که بی بی سی فارسی با بایکوت اخبار این انتفاضه و یا انتشار یک خبر کوتاه موذی و حامل الفاظ اهانت بار به ملت عرب حمایت خود از سیاستهای پاکسازی نژادی را تاکید کرده است.

 بی بی سی فارسی همواره با بکار بردن الفاظی اهانت آمیز نظیر “اعراب” و یا “عرب زبان” نامیدن مردم عرب احواز، به ملت عرب احواز اهانت کرده است.

سانسور اخبار احواز و عدم مشارکت دادن فعالان و روزنامه نگاران عرب در برنامه های بی بی سی فارسی در حالی صورت می گیرد که بی بی سی فارسی بشکل کامل به اخبار مرکزنشینان ایرانی اختصاص یافته است. بی بی سی فارسی بارها شوینیستهای ایرانی حامل افکار عرب ستیزانه و دگر ستیزانه را در استودیوهای خود حاضر کرده و چرندیات این فاشیستها را علیه ملت عرب احواز پخش کرده است.

این تجمع فعالان عرب احوازی در اعتراض علیه عملکرد بی بی سی فارسی دومین تجمع اعتراضی علیه این رسانه انگلیسی فارسی زبان است. پیشتر فعالان احوازی در ۲۴ مارس ۲۰۱۵ نیز در برابر این رسانه حامی سیاستهای پاکسازی نژادی اعمال شده علیه ملت عرب احواز، تظاهرات کرده و از کشور انگلستان خواسته بودند تا به حمایت این رسانه از سیاستهای ضدبشری دولت ایران در احواز پایان دهد.

 جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى