در : صفحه اول » اخبار » تلاش عوامل دولت ایران برای تکذیب طرح امنیتی جامع در احواز

تلاش عوامل دولت ایران برای تکذیب طرح امنیتی جامع در احواز

nasimپادماز- بمنظور بررسی حقیقت طرح فاش شده امنیتی جامع برای اقلیم احواز، به سراغ آرشیو وب سایتهای دولتی ایران رفتیم. در مرحله اول با دهها لینک روبرو شدیم که عنوان آنها در گوگل حاوی اخباری درباره این طرح است اما این لینکها همگی از کار افتاده اند. بنظر می رسد که پس از فاش شدن این طرح، دستگاه امنیتی دولت ایران دستور حذف تمامی اخبار متعلق به طرح را صادر کرده است.

بالاخره پس از جستجوی فراوان لینکی از وب سایت دولتی نسیم آنلاین با پسوند ای ار پیدا کردیم که گفته های قدرت الله دهقان معاونت امنیتی و انتظامی استانداری در احواز را شامل می شود. همچنین وب سایت دیگری با عنوان “بوشهرما” یافتیم که این سخنان را نیز منتشر کرده است.

بنظر می رسد که مسئولان دولتی ایران سعی دارند تا بسان تکذیب صحت سند منتشر شده در سال ۲۰۰۵، صحت این طرح جامع امنیتی جهت پاکسازی نژادی در اقلیم احواز را نیز تکذیب کنند. به همین دلیل ما متن سخنان معاون استاندار را بدون هیچگونه تغییر در اینجا منتشر می کنیم تا شاهدی باشد بر سخنان آتی این مسئولان جنایتکار.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش پژوهش

 

متن سخنان قدرت الله دهقان که در دیماه ۱۳۹۳ شمسی در خبرگزاریهای داخلی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است:

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، قدرت الله دهقان، معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، در جلسه شورای اداری استان که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، گفت: تهیه و تصویب طرح جامع توسعه پایدار خوزستان در شورای امنیت ملی، یکی از کارهای کلیدی و اساسی است که باید محور و پایه و اساس توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه قصد ما از تهیه این طرح این است که چکار کنیم در سال ها و دهه ها و ایام آینده بتوانیم برخی از نابسامانی ها در حوزه اجتماعی، فرهنگی و امنیتی استان را کم کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه مراحل قانونی این طرح به اتمام و تصویب شورای امنیت کشور رسیده است.

وی با بیان اینکه بررسی ریشه های نابسامانی، اعتیاد، سرقت و قتل را مورد توسط کارشناسان شناسایی در چندین کمیته  منجر به تیهه این طرح شد، اضافه کرد: بر این اساس رویکرد استراتژی جدیدی در مقابله و پیشگیری از تهدیداتی همچون واگرایی و تجزیه طلبی تدوین شد که ارتقای امنیت را در سطح منطقه و ملی به دنبال دارد.

دهقان، به اجرای طرح امنیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور برون سپاری و مشارکت مردم و شناسایی و دستگیری سارقان مسلح ودارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و مقابله با تهیه کنندگان اقلام ضد فرهنگی، شناسایی مناطق جرم خیز و شناسایی افراد مال خر و افزایش آموزش و آگاهی عمومی اجرا می شود.

وی از اجرای طرح ارتقای ضریب امنیت فیزکی منازل مسکونی به منظور ارتقای تامین امنیت مالکیت شهروندان و تامین امنیت روانی و کاهش جرائم اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: طرح مشارکت فرمانداران و فرماندهان انتظامی استان، تعیین کارگروه های ۶ گانه تخصصی مقابله با جرائم و  بررسی علل آسیب شناسی از دیگر اقدامات این معاونت است.

وی تهیه بسته جامع طرح معیشتی مرزنشینان، مطالعات ارائه طرح جامع پدافند غیرعامل، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی طرحی به منظور آزادسازی اراضی کنار مرز و تبدیل آن به پروزه های مرزی جهت توسعه اشتغال، اجرای پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از قاچاق سوخت و تحویل سهیمه سوخت، شناسایی معابر رسمی و غیررسمی جهت جلوگیری از قاچاق کالا، پیگیری راه اندازی جایگاه سوخت در مرزها، توزیع کار هویت و آمایش اتباع افغانی و عراقی را از دیگر اقدانات این حوزه عنوان کرد.

لینک خبر در خبرگزاری تسنیم:

http://www.nasimonline.ir/Content/Detail/970113/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

boshehrma

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى