در : صفحه اول » حقوق بشر » تلاش پان‌ایرانیست‌ها برای نسل‌کشی مردم عرب

تلاش پان‌ایرانیست‌ها برای نسل‌کشی مردم عرب

paniranist-300x152

رضا مرادی غیاث آبادی پژوهشگری که در زمینه تاریخ سیاسی اجتماعی معاصر فعال است در نوشته ای که روی سایت پژوهش های ایران منتشر کرد از عملکرد حزب پان ایرانیست برای نسل کشی در مناطق عرب نشین خبر داد.

غیاث آبادی معتقد است که نیروهای نظامی امنیتی در زمان فعالیت علنی این حزب طی دوران شاه با آموزش نیروهای پان ایرانیست یک هولوکاست تمام عیار برای مردم عرب تدارک دیده بودند.

حزب پان ایرانیست تشکل حرام زاده ای است که با یاری دولت پهلوی ها در شهر عرب نشین محمره متولد شد و از حمایت های امنیتی خاصی برخوردار بود.

محسن پزشکپور موسس و دبیر آن تشکیلات انسان ستیز با دخالت مستقیم ساواک به نمایندگی شهر عرب نشین محمره در مجلس شورای ملی سابق منصوب شده بود!

پزشکپور و دیگر همفکران او در حزب پان ایرانیست همواره سعی داشتند به کلی ملت عرب اقلیم احواز را از زادگاه و نشیمنگاه تاریخی خود پاکسازی کنند. نیروهای وابسته و طرفداران حزب پان ایرانیست در سال ۱۳۵۸ شمسی به همراه نیروی دریایی ارتش به فرماندهی احمد مدنی و سپاه تازه تشکیل شده در یک عملیات ناجوانمردانه صد ها تن از شهروندان عرب را در شهرهای محمره و عبادان کشتند. حادثه یاد شده به عنوان چهار شنبه سیاه در میان مردم عرب معروف است.

حزب حرام زاده پان ایرانیست هم اکنون نیز در برخی شهرهای احواز فعال است و دارای یک سایت روی شبکه اینترنت است که آزادانه از احواز آپدیت می شود.

فعالان حزب پان ایرانیست هم اکنون نیز به دنبال خلق یک هولوکاست قومی و پاکسازی نژادی مردم عرب هستند.

 نوشته آقای مرادی غیاث آبادی را بدون هیچ گونه تغییری بخوانید؛

تلاش پان‌ایرانیست‌ها برای نسل‌کشی و تصفیه قومی در خوزستان

از حدود اوایل قرن بیستم میلادی قدرت‌های استعماری موفق شدند تا با گسترش و تبلیغ ناسیونالیسم و ایجاد تفرقه‌های قومیتی، چندین جنگ و نزاع که برخی از آنها به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت منجر شد، در ایران، خاورمیانه، هند و دیگر نواحی جهان به راه بیندازند. قتل‌عام ارمنیان و آشوریان نمونه‌های بارزی از این نسل‌کشی‌ها بود که توسط ناسیونالیسم ترک‌گرا انجام پذیرفت.

در ایران و همزمان با جنایات نژادپرستان آریاگرای نازی در اروپا، حزب نژادپرست و آریاگرای پان‌ایرانیست تلاش کرد تا با ایجاد تفرقه و نفرت‌پراکنی میان مردم دست به نسل‌کشی و تصفیه قومی اعراب خوزستان بزند. اما اتحاد و همبستگی و همدلی مردمان ایران فراتر از آن بود که بتوانند به انجام چنین مقصودی تحریک و متقاعدشان کنند و بتوانند با رفتارهای فاشیستی بذر عداوت و دشمنی را در میان این مردم متحد که آرمان‌ها و رنج‌های مشترک دارند، بگسترانند. روی دیگر این ماجرا، حمله ناسیونالیست‌های عرب‌گرا به زعامت صدام حسین به ایران بود که فاجعه دیگری را برای مردم دو کشور و منافع بیشمار سیاسی و اقتصادی را برای سلطه‌گران غربی رقم زد.

اکنون نیز بازماندگان آن طرزفکر نژادپرستانه (و یا کسانی که بی‌توجه به تفاوت ملی‌گرایی و میهن‌دوستی بطور ناخواسته به آن راه افتاده‌اند) با امثال چنین سخنانی دست به انکار هویت دیگران می‌زنند که «اعراب خوزستان عرب نیستند، بلکه فقط به زبان عربی سخن می‌گویند». همانطور که عده دیگری نیز بجای «ترک» و «زبان ترکی» از لفظ «آذری» و «زبان آذری» استفاده می‌کنند که معنا و مفهومی بکلی متفاوت دارند. در حقوق بین‌الملل امروز و در تعاریف نژادپرستی و تبعیض نژادی، به اینگونه سخنان و رویکردها «هویت‌زدایی» می‌گویند و آنرا مصداق «جنایت علیه بشریت» بشمار می‌آورند.

تجمع حزب پان ایرانیست در آبادان برای نسل کشی اعراب

گاهی یک عکس بهتر از هزار تحلیل و تفسیر و روشنگری است. عکس تجمع سیاه‌جامگان حزب پان‌ایرانیست در میان نظامیان نیروی دریایی آبادان و آرم‌ها و لباس‌ها و حرکات و اطوار آنان قابل قیاس است با عکس‌های هیتلر و حزب نازی در آلمان. عکسی از یک هولوکاست بالقوه که با هشیاری مردم به سرانجام نرسید.

مردمان خاورمیانه از منازعات و برتری‌طلبی‌های خشونت‌بار ناسیونالیستی و قوم‌گرایانه و افراط‌گری‌های مذهبی در منطقه خسته‌اند و در سده اخیر بهای سنگینی برای آن پرداخته‌اند. بهایی که معادل با نابودی انسان‌ها، ویرانی شهرها و کشتزارها، تباهی اخلاق و اجتماع، و انحطاط رونق اقتصادی و شکوفایی صنعتی بوده است.

*عکسها گویای آموزش نیروهای پان ایرانیست در پادگان نیروی دریایی در عبادان و مشارکت آنها در کشتار مردم عرب محمره در چهارشنبه سیاه است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى