در : صفحه اول » اخبار » جنگ دموگرافیک دولت ایران علیه احوازیها، علنی تر می شود

جنگ دموگرافیک دولت ایران علیه احوازیها، علنی تر می شود

lorپادماز- به گزارش منابع محلی از شهر احواز مسئولان استانی در شهر احواز با نصب مجسمه ای بزرگ از یک فرد لور در ساحل کارون در مرکز شهر احواز، موجی از خشم را در میان مردم عرب ایجاد کرده اند.

بلافاصله پس از نصب مجسمه این فرد لور در شهر عربی احواز، جوانان عرب عکسهای این مجسمه نامتجانس با واقعیت را در سطح رسانه های اجتماعی منتشر کرده و این اقدام مسئولان استانی را اقدامی در راستای دیگر سیاستهای دموگرافیک دولت ایران بر ضد ملت عرب احواز دانسته اند.

این اقدام مسئولان دولتی در حالی صورت می گیرد که قرار است چند میلیون از راهیان کور وارد اقلیم احواز شوند تا در راستای طرح ضد بشری دولت مرکزی ایران جهت تغییر بافت جمعیتی احواز بکار گرفته شوند.

این سلسله اقدامات دولتی با تخریب دهها خانه مردم عرب در مناطق مختلف شهر احواز همراه بوده است. طی هفته های اخیر فعالان عرب چندین حالت از تخریب خانه های مردم عرب توسط بولدوزرهای دولتی، را گزارش داده اند.

ساخت سدها و خشک کردن رودخانه های اقلیم احواز و خشکاندن تالابها سبب شده است تا دهها روستای عرب اقلیم احواز خالی از سکنه شوند.

پیشتر پادماز طی گزارشی طولانی جزئیات طرح دولت ایران برای تخریب روستای عرب نشین را منتشر کرده و در آن نشان داده است چگونه بیش از هزار روستای عرب نشین فاقد آب شرب سالم بوده و روستائیان در شرایط صدها سال پیش زندگی می کنند.

اقدام مسئولان استانی در نصب مجسمه نامتجانس یک لور در مرکز شهر احواز حکایت از علنی تر شدن جنگ دموگرافیک دولت مرکزی ایران علیه ملت عرب احواز دارد. فعالان احوازی به دولت ایران هشدار می دهند که وارد کردن مهاجران غیرعرب به اقلیم احواز جهت برهم زدن ساختار جمعیتی و اجتماعی ملت عرب احواز را اقدامی برخلاف قوانین سازمان ملل متحد دانسته؛ آنرا یک مصداق عینی از سیاستهای پاکسازی نژادی ونژادپرستانه می دانند که امنیت وسلامتی جامعه احوازی را به مخاطره می اندازد.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش خبر      

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى