در : صفحه اول » اخبار » حسن روحانی: خیلی دوست دارم ببینم در زاینده رود آب جاری است

حسن روحانی: خیلی دوست دارم ببینم در زاینده رود آب جاری است

حسن روحانی: خیلی دوست دارم ببینم در زاینده رود آب جاری است

تاکید رئیس جمهوری ایران بر انتقال آب به زاینده رود

پادماز – به گزارش خبرگزاریهای داخلی، حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیروز دوشنبه ۱۳ اکتبر جاری، در گفت وگوی تلویزیونی خود در پاسخ به مجری برنامه درباره اینکه چه موضوعاتی را هر روز دنبال می کند، مسئله خشک شدن زاینده رود را از موضوعات مهمی دانسته است که به آن مشغول است. وی با بیان اینکه ” خیلی دوست دارم ببینم در زاینده رود آب جاری است ” به نوعی طرحهای انتقال آب به زاینده رود را تائید می کند.

 از طرف دیگر موضوع خشک شدن رودخانه های اقلیم احواز و سدسازیهای بی رویه بر روی این رودخانه ها، خشک شدن تالابهای احواز که اهمیت بین المللی دارند، را نادیده گرفته و در گفتگویش با شبکه تلویزیون سراسری هیچگونه سخنی از آنها به میان نیاورد.   

در همین راستا روحانی تنها مسئله ریزگرده ها را نامبرده و بدون آنکه توضیحی درباره علل افزایش طوفانهای شن ارائه کرده باشد اظهار داشت که این مسئله بسادگی قابل حل نیست.

حسن روحانی درباره دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه بسیار اهمیت دارد؛نه تنها برای استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بلکه برای کشور ما اهمیت زیادی دارد. اگر وضعیتش بحرانی تر شود یک طوفان می تواند شاید ۷-۸-۱۰ استان ما را طوفان نمک بگیرد و تنفس مردم را دچار مشکل کرده و زمین های کشاورزی را از بین ببرد. اولین تصمیم دولت درباره دریاچه ارومیه بود.

روحانی در این باره ادامه داد: گزارش ویژه دادند کارگروه احیای دریاچه ارومیه. جلسات متعددی برگزار می شود در این زمینه. قدم به قدم باید جلو رفت.

این اقدام رئیس جمهوری ایران در نامبردن از مسائل مربوط به مرکزنشینان و نادیده گرفتن فجایعی زیست محیطی در احواز که سالانه بیش از ۴ هزار نفر را بکام مرگ می فرستد، همواره شیوه معمول دولتهای مرکزی ایران بوده است. اقدامات اینچنینی نشان می دهد که ملل غیرفارس کاملا از سطوح مدیریتی کشور دور بوده و هیچ سهمی در تصمیم گیری برای مهمترین امور متعلق بخود ندارند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى