در : صفحه اول » جنبش ملی » بیانیه های جنبش » حمایت احزاب ملی آزربایجان جنوبی از بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

حمایت احزاب ملی آزربایجان جنوبی از بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

به پاکسازی نژادی در احواز پایان دهید

حمایت احزاب ملی آزربایجان جنوبی از بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

حزب دموکرات آزربایجان جنوبی (گادپ)

جنبش دانشجویی آزربایجان (آذوح)

tarh بیش از نه دهه است که دولت ایران حق حاکمیت ملی ملت عرب، ملت تورک، ودیگر ملل غیر فارس را از آنان سلب کرده است. افزون بر آن حاکمان ایران طرح های عدیدی را به منظور ریشه کن کردن هویت ملی این ملت ها به اجرا گذاشته اند.

در این راستا شاهد آن هستیم که طرح های نژادپرستانه تغییر بافت جمعیتی در احواز هر از چندگاهی با نام ونشان جدید پیاده می شوند.

سلب زمین های کشاورزان عرب به منظور اجرای طرح های وسیع کشت وصنعت، طرح های نظامی، اسکان زاگرس نشینان در مناطق عرب نشین، غارت منابع آبی اقلیم احواز وخشکی شبه کامل این اقلیم، تبعیض شدید و منظم وهدایت شده دولت ایران بر ضد ساکنان اصلی اقلیم احواز و دهها سیاست غیرانسانی دیگر حکایت گر استراتژی رژیم به منظور نابودی ساختار اجتماعی ملت عرب احواز است.

جمهوری اسلامی با گسیل مهاجران لر ودیگران از استان های چهارمحال وبختیاری، لرستان، گهگیلویه وبویراحمد و… به احواز در نظر دارد علاوه بر نابودی ساختار اجتماعی ملت عرب، پیوستگی جغرافیایی این ملت که هزاران سال قدمت دارد را نیز قطع کرده تا مقدمات نابودی زبان وهویت ملی این مردمان را نیز فراهم سازد.

رژیم اشغالگر ایران با تأسیس شورای امور استراتژیک احواز (سایر مناطق عرب نشین جنوب و جنوب غرب ایران) در نظر دارد طی برنامه ای کوتاه مدت همزمان با اشغالگری تمام عیار سرزمینی ونابودی فرهنگ ملت عرب، با اسکان لرها در احواز، ساکنان اصلی را در یک سناریوی خطرناک رو در روی مردمان لر قرار دهد. رژیم منفور ایران با این طرح ضد انسانی به دنبال تضییع حق تعیین سرنوشت ملی ملت عرب وآماده سازی برای ایجاد یک سناریوی جنگی بر ضد احواز است.

در این میان بی شک آزربایجان جنوبی از سیاست های ددمنشانه دولت ایران همچون اشغالگری، پاکسازی نژادی وفرهنگی بی نصیب نیست. تبعیض در زندگی روزمره آزربایجان جنوبی، خشک نمودن دریاچه ارومیه بسان خشکاندن رودخانه ها وتالابهای احواز، تورک ستیزی و عرب ستیزی سیستماتیک و نهادینه در نظام آموزشی، فرهنگی، اقتصادی وسیاسی، ما را بر آن می دارد تا یکدست ومتحد در برابر سیاست های ضد بشری دولت ایران بایستیم و در سایر مجامع بین المللی و در مناطق ملی خویش به مبارزه خود بر ضد سیاست های ایران ادامه دهیم.

ادامه مبارزه بر حق ملت های غیر فارس وبه ویژه ملت عرب احواز که با برنامه ریزی های دولت ایران در آستانه نابودی قرار گرفته، حق مشروع این ملت است که قطعنامه های سازمان ملل بر آن تاکید دارد. از سوی دیگر سایر سیاست های رژیم ایران در احواز با قوانین بین المللی مغایرت داشته و در تضاد کامل است.

بر اساس قطعنامه شماره ۱۵۱۴ مصوب مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۴ دسامبر ۱۹۶۰، با عنوان اعلامیه منح استقلال به کشورها وملت های تحت استعمار، سازمان ملل نسبت به “تهدید حقوق ملت های تحت استعمار به واسطه ورود برنامه ریزی شده مهاجران غیربومی یا آواره ساختن مردم بومی و کوچ اجباری آنها هشدار داده وآن را بر خلاف مصوبات این سازمان معرفی کرده است.

همچنین اعلامیه جهانی سازمان ملل در باره حقوق ملل بومی (قطعنامه شماره ۶۱/۲۹۵)، مصوب ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷، با تاکید بر تمامی حقوق ملل غیر حاکم بر سرنوشت خویش، نظیر حقوق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، دولت های حاکم را از هر گونه اقدام مغایر با مصوبات سازمان ملل بر حذر داشته است.

در ماده هشتم این اعلامیه جهانی آمده است:

۱- حق ملل بومی و افراد این ملت ها است که دچار ادغام اجباری ونابودی فرهنگی ( یکسان سازی فرهنگی) نشوند.

۲- بر دولت های حاکم است که اقداماتی اتخاذ کنند تا مانع از وقوع بندهای آتی شوند:

الف) از هرگونه اقدامی که منجر به محرومیت ملل بومی از هویت ملی و یا ارزش های فرهنگی شود.

ب) هر گونه اقدامی که منجر به سلب ملکیت از زمین ها و یا اقالیم و منابع طبیعی آنها شود.

ج) هر گونه کوچ اجباری مردم بومی بمنظور محدود ساختن و یا از بین بردن حقی از حقوق آنها شود.

د) هر گونه ادغام اجباری و محدود سازی این ملل ممنوع است.

هـ) هر گونه موج تبلیغاتی بمنظور تشویق تبعیض نژادی و قومی و یا بر انگیختن آن ممنوع است.

در ماده نهم ودهم این اعلامیه جهانی نیز آمده است:

ماده ۹) ملل بومی وافراد این ملت ها حق گرایش به یک جامعه ویا امت اصلی وداشتن عادت و رسوم این جامعه دیگر را دارند، بدون آنکه در قبال این حق تبعیضی متوجه این ملت ها شود.

ماده ۱۰) کوچ اجباری ملت های بومی از زمین ها واقالیم خویش مجاز نیست.

بی شک دهها قطعنامه واضح وبی تردید سازمان ملل متحد در دفاع از حقوق ملت های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، اندک جایی برای شک در غیر قانونی بودن طرح های پاکسازی نژادی دولت ایران در اقلیم احواز باقی نمی گذارد.

طرح های دولت ایران در اقلیم احواز بمنظور ضایع ساختن حق ملت عرب احواز در زمنیه های سیاسی، اقتصادی، هویتی و وجودی است. هر گونه همراهی با این سیاسیت های غیر قانونی و ضد بشری جمهوری اسلامی از سوی هر کس در حقیقت همراهی با این رژیم در غصب هر چه بیشتر حقوق ملت عرب احواز است.

همراهی با جمهوری اسلامی با هر بهانه ای، نظیر منافع شخصی وگروهی ویا گرایش کورکورانه به ایدئولوژی های نژادپرستانه همانند ملی گرایی ایرانی، اقدامی ضد بشری وغیرقانونی است. عملکرد سایر افراد و گروه های اجتماعی، سیاسی، وقومی در راستای غصب حقوق ملل غیر حاکم بر سرنوشت خویش بر حسب قوانین بین المللی جرم محسوب می شود. بی شک هر گونه تبعات و نتایج ناشی از همراهی با طرح های ضد بشری ایران در اقلیم احواز، متوجه گردانندگان آن بوده و در نگاه حقوقی جهانی جنایتکار محسوب می شوند.

ما فعالان سیاسی تورک آزربایجان جنوبی واحوازی، به همه ملل غیر فارس و ملت فارس، فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… گوشزد می کنیم که اشغالگران همواره سعی در تفرقه افکنی میان ملل تحت سلطه خود داشته اند و دولت ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ما به روشنفکران وصاحبان وجدان های بیدار ملت لر و بختیاری گوشزد می کنیم که بی تردید حقوق حقه شما در آن سوی زاگرس و در چهار محال وبختیاری و دیگر استان های لر نشین محفوظ است. شما به عنوان نمایندگان ملت لر نباید به وابستگان رژیم خون آشام جمهوری اسلامی اجازه دهید تا امروز ملت عرب ودر فرداها سایر ملت ها از جمله ملت لر را نابود سازند. شما به عنوان همسایه ها و همپیمانان ملت عرب، که همواره بر ضد اشغالگری های دولت ایران ایستادگی کرده اید امروزه نیز مسئولیت ایجاب می کند که بر ضد سیاست های رژیم همپای مردم عرب حرکت کنید.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

(التیار الوطنی العربی الدیمقراطی فی الاحواز)

۱۳ آوریل ۲۰۱۶

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى