در : صفحه اول » اخبار » درپی تهدیدهای اطلاعات ایران، منزل یکی ازفعالان احوازی درهلند به آتش کشیده شد

درپی تهدیدهای اطلاعات ایران، منزل یکی ازفعالان احوازی درهلند به آتش کشیده شد

درپی تهدیدهای اطلاعات ایران، منزل یکی ازفعالان احوازی درهلند به آتش کشیده شد

افراد ناشناس روز شنبه ۲۶ دسامبر ۲۰۱۳ آپارتمان محل سکونت فعال عرب احوازی محمدطاهر بطیلی، درشهر لاهه هلند رابه آتش کشیدند. پلیس مبارزه با جرایم هلند به منظور یافتن عاملان این آتش سوزی به بررسی این حادثه پرداخته است. گفته می شود که پلیس هلندی این حادثه را عمدی وبرنامه ریزی شده معرفی کرده است.

در همین راستا به دلیل وجود تهدیدات پیشین علیه محمد طاهر بطیلی وپدر وی از سوی اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، پلیس هلند این پرونده را به پلیس مبارزه با تروریسم محول کرده است. هادی بطیلی پدر محمد هادی بطیلی خود نیز فعال سیاسی است و سالها زندان سیاسی بوده است.

محمد طاهر بطیلی

محمد طاهر بطیلی

تحقیقات درخصوص این آتش سوزی همچنان ادامه داشته وپلیس مقابله با تروریسم که محل حادثه را تحت کنترل دارد، این حادثه را برنامه ریزی شده می داند. درحال حاضر یک تیم پلیس مبارزه با تروریسم پی گیر این حادثه است.

همچنین درجریان تحقیق یکی ازبازرسان پلیس هلند به دلیل استشاق مواد ناشی از آتش سوزی بی هوش شده وبه بیمارستان منتقل شده بود.

این آتش سوزی به واسطه پرتاب مواد آتش زا از سمت خیابان به درون اتاق خواب این فعال عرب احوازی شروع شده بود. در نتیجه این آتش سوزی تمامی محتویات آپارتمان محل سکونت این فعال احوازی تلف شده است.

هادی بطیلی سازمان اطلاعات ایران و سفارت ایران درلاهه را مسئول هجوم به منزل مسکونی فرزند خود می داند. وی دراین باره گفته است که تهدیدات عدیدی را از سوی اطلاعات ایران به واسطه ایمیل وتلفن دریافت کرده است؛ وی را تهدید کرده اند که درصورت ادامه فعالیت هایش علیه دولت مرکزی ایران، خطر بزرگی متوجه خانواده اش خواهد ساخت. هادی بطیلی گفته است که اطلاعات ایران او را تهدید کرده است که اگر دست ازفعالیت علیه ایران نکشد او را به قتل خواهد رساند.

هادی بطیلی می گوید که وی بارها تهدیداتی را به واسطه تلفن از داخل ایران وحتی از داخل هلند دریافت کرده است که طی آن اشخاص تهدیدگر خود را “سرباز گمنام امام زمان” معرفی کرده اند.

قابل ذکر است که دولت مرکزی ایران به منظور متوقف ساختن فعالیت سیاسی احوازی ها، علاوه برفشار وارد آوردن برنزدیکان این فعالان عرب که در اقلیم احواز به سر می برند، تلاش می کند تا به واسطه ارعاب وتهدید این فعالان را از فعالیت بازدارد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى