در : صفحه اول » اخبار » درگیری نیروی انتظامی با ساکنان روستای قلعه کنعان

درگیری نیروی انتظامی با ساکنان روستای قلعه کنعان

پادماز- به گزارش منابع محلی، نیروی انتظامی با حمله به شرکت کنندگان در مراسم دفن عزیز تمیمی جوان اهل روستای قلعه کنعان، درپی بازداشت یکی جوان عرب با مردم درگیر شدند. بدنبال شلیک تیرهوایی از سوی برخی شرکت کنندگان در مراسم شعرخوانی و یزله طی مراسم خاکسپاری، نیروهای انتظامی ساعت ۱۱ روز شنبه ۵ دسامبر ۲۰۱۵ به تظاهر کنندگان حمله کرده و یک جوان اهل روستا را بازداشت کردند.

درپی بازداشت جوان مذکور، اهالی روستای قلعه کنعان به نیروهای انتظامی حمله کردند و نیروهای انتظامی در برابر جمعیت عقب نشینی کرده و در یک منزل مسکونی مخفی شدند. با وساطت یکی از مسئولان نیروی انتظامی نزد بزرگان روستا، اکیپ نیروهای انتظامی پس از آزادی جوان بازداشت شده، توانستند از محاصره مردمی رها یافته و روستا را ترک کنند.

سه ساعت بعد، نیروهای انتظامی همراه با نیروهای پشتیبانی در روستای قلعه کنعان حاضر شده و بشکل وحشیانه ای به شرکت کنندگان در مراسم ختم عزیز تمیمی حمله بردند. درپی این حمله نیروهای انتظامی اهالی روستای قلعه کنعان با نیروهای امنیتی درگیر شده و در اثر تیراندازی شدید نیروی انتظامی یک جوان اهل این روستا زخمی شده است.

بنا به همین گزارش وضعیت در روستای قلعه کنعان همچنان متشنج گزارش شده است و نیروهای امنیتی و انتظامی ایران این روستا را بشکل کامل محاصره کرده و با حمله به منازل مسکونی تاکنون شمار عدیدی از ساکنان این روستا را بازداشت کرده است. بازداشت شدگان به بازداشتگاههای اداره اطلاعات منتقل شده اند.

منیع: فعالان حقوق بشر احوازی

بخش خبر- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى