در : صفحه اول » اخبار » در دهمین سالیاد انتفاضه، ابطحی قتل دهها جوان عرب را امری عادی جلوه داد!

در دهمین سالیاد انتفاضه، ابطحی قتل دهها جوان عرب را امری عادی جلوه داد!

در دهمین سالیاد انتفاضه، ابطحی قتل دهها جوان عرب را امری عادی جلوه داد!

در دهمین سالیاد انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ یکی از فعالان عرب احوازی با ارسال عکسی از دهها تن از قربانیان خشونتهای دولت اصلاح طلب محمد خاتمی به صفحه شخصی محمد علی ابطحی در فیسبوک از وی پاسخگویی به خانواده های این قربانیان را خواسته است.

محمد علی ابطحی معاون رئیس جمهور ایران محمد خاتمی، در آن زمان، با تکرار ادعایش در مورد جعلی بودن نامه اظهار داشت که نامه جعلی بوده و کشته شدن بیش از صدها تن از کودکان و نوجوانان و جوانان عرب به او ربطی ندارد.

فعال عرب در مقابل شرح سیاستهای ذکر شده در نامه و اجرا شدن بند بند آنها نظیر انتقال آب رودخانه های احواز به فلات مرکزی و خشک کردن رودخانه ها و تالابها و خالی از سکنه ساختن روستاها، تخریب دهها روستای عرب نشین و مصادره بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزان عرب و اعطای تمامی فرصتهای شغلی به مهاجران غیرفارس بویژه لرها و بختیاریها و وارد کردن صدها هزار مهاجر غیرعرب به شهرهای مختلف احواز و بیکار و گرسنه نگه داشتن مردم عرب و افزایش میزان حاشیه نشینان عرب به حدود یک میلیون نفر در تمامی اقلیم احواز را به اطلاع ابطحی رساند. اما ابطحی اینبار هیچگونه حرفی در برابر این واقعیتها نداشته است. در مقابل، شماری نژادپرست ایرانی با حمله به این فعال عرب اهانتهایی را به وی روا کردند.

فعالان عرب احوازی معتقدند پیگیری جنایتهایی که دولت مرکزی ایران و گروههای شبه نظامی نژادپرست فارس نظیر پان ایرانیستها در حق ملت عرب و دیگر ملل غیر فارس مرتکب شده اند، یک مسئله ضروری است تا روی واقعی مرکزگرایان ایرانی برای همگان رسوا شود.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

abtahi1

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى