در : صفحه اول » اخبار » دور جدید اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه وارد روز سوم خود شد

دور جدید اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه وارد روز سوم خود شد

در ادامه پیگیری مطالبات صنفی خود، کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه دور جدیدی از اعتراضات را شروع کردند.

گزارش های رسیده از شهر احواز حاکی است که صدها کارگر شرکت نیشکر هفت تپه روز یکشنبه ١۴مرداد ۱۳۹۷ (۵ آگوست ۲۰۱۸) در برابر دفتر این شرکت تجمع اعتراضی تشکیل دادند. این تجمع اعتراضی از روز جمعه ۱۲ مرداد شروع و برای سومین روز متوالی ادامه دارد و کارگران اصرار دارند تا تحقق خواسته های صنفی شان به این اعتراضات ادامه دهند. بنا به کانال تلگرامی کانون مدافعان حقوق کارگری نیروهای یگان ویژه به شرکت وارد شده وجهت متفرق نمودن کارگران اقدام به تهدید آنها نمودند.

کارگران پلاکاردها و دست نوشته هایی را حمل می کردند که بر آنها نوشته شده بود “ما کارگران هفت تپه گرسنه هستیم” و ” ما کارگران هفت تپه خانواده هامون نیاز به پول دارند”.

لازم به ذکر است که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه سال‌هاست که با مشکل حقوق عقب افتاده و دیگر مشکلات صنفی روبرو هستند و در سال‌های اخیر بارها در اعتراض به تعویق مطالبات خود دست به تجمع و اعتصاب زده‌اند. اعتصاب کارگران هفته تپه در اسفند ماه سال گذشته منجر به تعطیلی کامل این شرکت برای یک هفته گردید.

ولی در مقابل مسئولان ذیربط نه تنها برای رفع مشکلات این قشر زحمت کش چاره ای نیندیشیدند، بلکه با آنان برخوردی توهین آمیز داشته وپس از تبانی با مقامات امنیتی وقضایی اقدام به دستگیری تعدادی از کارگران معترض نمودند. که در این زمینه می توان به دستگیری ۲۰ تن از کارگران در فروردین ماه سال جاری ودستگیر ۳۴ نفر از آنها در بهمن ماه ۱۳۹۶ اشاره نمود.

اعتراضات واعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه برای تتحقق مطالباتی نظیر افزایش حقوق ودستمزد، پرداخت حقوق معوقه، عدم بکارگیری نیروهای غیربومی، و تغییر کارفرمای خصوصی وبازگرداندن وضعیت شرکت به دولتی می باشد.

 

جنبش ملی دموکراتیک عرب احواز- بخش اخبار

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى