در : صفحه اول » اخبار » دولت ایران با حمایت ارتش، زمینهای روستائیان عرب را مصادر می کند

دولت ایران با حمایت ارتش، زمینهای روستائیان عرب را مصادر می کند

محاصره کامل روستای جلیزی و بازداشت دهها تن از مردان و زنان و عرب

پادماز- بنا به خبرهای رسیده از منطقه دچه عباس واقع شمال اقلیم احواز، سازمان اتکا وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمله به روستائیان عرب در روستای جلیزی و بازداشت دهها تن از زنان و مردان این روستا سعی در تخلیه کامل زمینهای کشاورزی این روستا و مصادره آنها دارد.

منابع موثوق از دچه عباس خبر دادند که نیروهای امنیتی دولت ایران با حمایت مسلحانه ارتش اقدام به محاصره کامل روستای جلیزی واقع در شمال غرب اقلیم احواز کرده و با حمله به زنان و مردان کشاورز عرب، دهها تن از آنها را بازداشت کرده است. بازداشت شدگان به امکان نامعلومی انتقال داده شده اند و خبرها حکایت از آن دارد که شماری از زنان عرب در میان بازداشت شده گان هستند.

ماجرا از انجا اغاز شد که صبح روز یکشنبه مردم روستای جلیزی که در حال شخم زدن زمینهای اجدادی خویش بودند مورد حمله ناگهانی نیروهای امنیتی دولت ایران واقع شدند. طی این حمله ناگهانی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایرانی با استفاده از گاز اشک آور به کشاورزان عرب حمله ور شده و قصد اخراج آنها از زمینهای کشاورزیشان داشتند. نیروهای امنیتی ایران با حمله به زنان کشاورز عرب آنها را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار داده و شماری از این زنان را بازداشت کردند.

این حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به کشاورزان عرب در روستای جلیزی درپی ادعاهای واهی سازمان اتکا وابسته به ارتش ایران مبنی بر مالکیت زمین کشاورزان عرب ، صورت گرفته است.

نیروهای امنیتی ایران پس از هجوم به زمینهای کشاورزی و بازداشت کشاورزان عرب، با هجوم به بیمارستان دهلران و دستگیری زنان مصدوم به ضرب وشتم مجروحان اقدام کرده و آنها را بواسطه باتوم مورد حمله و جراحات وخیمی را به آنها وارد کرده است.

قائله بدینجا ختم نشد و دوشنبه گذشته، نیروهای امنیتی ایران بواسطه دهها خودرو حامل نیروهای امنیتی به روستای جلیزی حمله برده و ساکنان این روستا را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماری را مجروح کرده و بیش از پنجاه تن را بازداشت کرده اند. درپی این حمله وحشیانه نیروهای امنیتی، بقیه روستائیان جهت حمایت خانواده های خود از خشونت نیروهای امنیتی ایران به روستاهای مجاور پناه برده و شماری از خانواده به کوهها پناه بردند.

گفتنی است که سازمان اتکا پیشتر بیش از ۴ هزار هکتار از زمینهای کشاورزان عرب را مصادره کرده و تنها هزار هکتار در مالکیت مردم  مانده بود که سازمان اتکا اخیرا داعیه این زمینها را سرداده است.

سازمان اتکا اولین سازمان حکومتی دولت ایران نیست که بواسطه حکم حکومتی به مصادره هزاران هکتار از زمینهای کشاورزان عرب اقدام است. پیشتر سازمان مسکن مهر، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران، بنیاد جانبازان و ایثارگان، منطقه آزاد تجاری اروند، طرحهای هشتگانه نیشکر، طرحهای شیلات و پرورش آبزیان وابسته به سپاه پاسداران و چندین سازمان حکومتی دیگر بواسطه طرحهای برنامه ریزی شده صدها هزار هکتار از زمینهای کشاورزان عرب را از شمال تا جنوب اقلیم احواز را مصادره کرده اند.

مصادره زمینهای کشاورزان عرب همواره یکی از سیاستهای امنیتی و استراتژیک دولت ایران برای تغییر بافت جمعیتی اقلیم احواز و پاکسازی نژادی در این اقلیم اشغال شده است.

تنها در دوره حاکمیت جمهوری اسلامی ایرانی بیش از صد روستای عرب در اقلیم احواز با خاک یکسان شده و مردم این روستاها از زمینهای ابااجدادیشان اخراج شده اند.

این اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تناقض کامل با مصوبه های سازمان ملل متحد که لزوم احترام به حق مالکیت اراضی ساکنان اصلی از سوی دولتهایی که بر این ساکنان حاکمیت دارند، را تاکید می کند.

بخش حقوق بشر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى