در : صفحه اول » اخبار » دیوان عالی کشور حکم اعدام دو زندانی سیاسی عرب احوازی را تایید کرد

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو زندانی سیاسی عرب احوازی را تایید کرد

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو زندانی سیاسی عرب احوازی را تایید کرد

حکم اعدام دو زندانی سیاسی عرب احوازی به نامهای علی چه بیشاط و سید خالد موسوی، که از ١٨ مارس سال جاری میلادی توسط اداره اطلاعات از زندان فجر قنیطره (دزفول) به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند، توسط دیوان عالی کشور تایید شد. امروز اول ماه مه ۲۰۱۴ خانواده های چه بیشاط و موسوی با خبر شدند که حکم اعدام علی چبیشاط و سید خالد موسوی توسط  دیوان عالی کشور تایید شده است.

 

مقامات امنیتی از دادن هرگونه اطلاعاتی در مورد این دو زندانی سیاسی احوازی طفره می روند. خانواده های آنها نیز از روز انتقال فرزندانشان با مکانی نامعلوم، تا کنون نتوانسته اند آنها را ملاقات کنند.

 

پیشتر ترابی وکیل مدافع این دو فعال عرب از دادگاه انقلاب احواز و اداره اطلاعات در خواست دیدار با موکلین خود نموده که مقامات قضائی و امنیتی درخواست وی را رد کردند. ترابی حتى از حکم صادره دیوان عالی کشور اظهار بی اطلاعی می کند. اما اخیراً خانواده ها با خبر شده اند که حکم اعدام فرزندانشان از سوی دیوان عالی کشور تائید شده و به احواز ابلاغ شده است.

 

طبق معاهدات و قوانین بین المللی که ایران از امضا کنندگان آنهاست، وکیل حق دارد با موکل خود ارتباط داشته باشد.

 

علی چه بیشاط و سید خالد موسوی به موجب دادنامه شماره ٩١٠٩٩٨۶١١٩٩٠١٢٢١ شعبه ۴ دادگاه انقلاب احواز به اتهام “محاربه با خدا” و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده اند.

 

این دو نفر به همراه چند نفر دیگر در تاریخ ١١/١١/٢٠١٢ توسط اداره اطلاعات سوس دستگیر شده و پس از ماهها تحت شکنجه شدید جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات احواز مجبور به “اعترافات” اجباری شده اند؛ امری که  بر خلاف تمامی میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی و حتى بر خلاف اصل ٣٨  قانون اساسی ایران است.

 

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى