در : صفحه اول » اخبار » سرنوشت دو شهروند احوازی محکوم به اعدام همچنان مجهول است

سرنوشت دو شهروند احوازی محکوم به اعدام همچنان مجهول است

سرنوشت دو شهروند احوازی محکوم به اعدام همچنان مجهول است

سرنوشت دو زندانی سیاسی احوازی به نامهای علی چه بیشاط و سید خالد موسوی، که از ١٨ مارس سال جاری، توسط نیروهای اداره اطلاعات، از زندان فجر  در قنیطره (دزفول) به مکان نامعلومی منتقل شده اند، کماکان مجهول است.

 مقامات امنیتی از دادن هرگونه اطلاعاتی در مورد این دو زندانی سیاسی طفره می روند. خانواده های آنها نیز ۴۰ روز است که به سایر مراحع قضایی و امنیتی مراجعه می کنند اما در اینباره هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

هفته گذشته وکیل این دو فعال عرب نیز از دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات در خواست دیدار با موکلین خود نموده که مقامات قضائی و امنیتی درخواست وی را رد کردند. آقای ” ترابی” حتى از نتیجه احکام صادره درباره این دو، توسط قضات دیوان عالی کشور اظهار بی اطلاعی می کند.

طبق معاهدات و قوانین بین المللی که ایران به آنها پایبند است وکیل حق دارد با موکل خود ارتباط داشته باشد.

علی چه بیشاط و سید خالد موسوی به موجب دادنامه شماره ٩١٠٩٩٨۶١١٩٩٠١٢٢١ شعبه ۴ دادگاه انقلاب احواز به اتهام “جنگ با خدا” و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شدند.

این دو نفر به همراه چند نفر دیگر در تاریخ ١١/١١/٢٠١٢ توسط اداره اطلاعات سوسا (شوش) دستگیر شده و پس از ماهها شکنجه شدید جسمی و روانی، در بازداشتگاه اطلاعات احواز مجبور به “اعترافات” اجباری شده اند ،امری که بر خلاف تمام میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی و حتى بر خلاف اصل ٣٨  قانون اساسی ایران است.

: کریم دحیمی، فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى