در : صفحه اول » اخبار » سرنوشت نامعلوم جوان عرب ربوده شده توسط اداره اطلاعات

سرنوشت نامعلوم جوان عرب ربوده شده توسط اداره اطلاعات

حمزه حسین زاده (عساکره)، جوانی که توسط اداره اطلاعات ربوده شده است

حمزه حسین زاده (عساکره)، جوانی که توسط اداره اطلاعات ربوده شده است

پادماز- با گذشت بیش یکسال از ربوده شدن حمزه حسین زاده (عساکره) توسط ماموران اداره اطلاعات در شهر معشور، خانواده این جوان همچنان اطلاعی از سرنوشت فرزندشان بدست نیاورده اند.

حمزه حسین زاده (عساکره)، جوان ۱۷ ساله از اهالى منطقه کوره شهر معشور است که در تاریخ ٢٩/١١/١٣٩٣ توسط نیروهاى اطلاعات ربوده شده و تا کنون خانواده او هیچ گونه اطلاعى از سرنوشت وى ندارند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر، حمزه حسین زاده در یکى از خیابانهاى منطقه کوره  (شهرک طالقانى) معشور، پرچم جمهورى اسلامى ایران را زیر پا گذاشته بود و درپی این اقدام، وی چند روز بعد توسط لباس شخصى ها اداره اطلاعات در یکى از خیابانهاى شهر ربوده شد.

خانواده وی جهت کسب خبر از سرنوشت فرزندشان، ابتدا به بیمارستانها و زندان ها مراجعه کرده بودند وحتى عکس فرزندشان “حمزه” را در اماکن عمومى و روزنامه ها منتشر کردند اما نتیجه اى عایدشان نشد؛ تا اینکه از اداره اطلاعات احواز با آنها تماس گرفته شد و به آنها گفته شد که فرزندشان در دست اداره اطلاعات است. همچنین از آنها خواسته شد تا بیشتر دنبال فرزند خود نگردند.

بعد از گذشت یک سال اما تا کنون این خانواده موفق به ملاقات فرزندشان نشدند و على رغم اینکه اداره اطلاعات قبلاً تماس گرفته بود اکنون از وجود این جوان نزد آنها إظهار بى اطلاعى مى کنند و این امر باعث نگرانى خانواده او شده که مبادا حمزه در اثر شکنجه کشته شده باشد.

در سالهاى اخیر چندین تن از فعالان سیاسی عرب زیر شکنجه اداره اطلاعات کشته شده اند، از جمله غیبان عبیداوی از شهر حمیدیه، محمد چلداوی از احواز، رضا مغامسی از قنیطره (دزفول)، محمد کعبی از سوس و چندین فعال دیگر هستند.

خانواده حسین زاده(عساکره) از تمامى سازمانهاى حقوق بشر،عفوبین الملل، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و دیدبان حقوق بشر درخواست کرده اند تا جهت روشن شدن وضعیت فرزندشان پیگریهای لازم را انجام دهند .

منبع – فعالان حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى