در : صفحه اول » اخبار » سه احوازی محکوم به اعدام و چهار نفر محکوم به حبس ابد شدند

سه احوازی محکوم به اعدام و چهار نفر محکوم به حبس ابد شدند

دادگاه انقلاب شعبه احواز، حکم اعدام براى ۳ فعال احوازى و حبس ابد براى ۴ فعال دیگر به اتهام مشارکت در عملیات مسلحانه و قتل یک نیروی سپاه، صادر کرده است.

سه محکوم به اعدام همگی اهل شهر حمیدیه ( غرب احواز) و عضو یک خانواده هستند؛ نام این افراد قیس عبیداوى وبرادرش احمد عبیدواى و پسر عموى آنها سجاد عبیداوى، است.

اما محکومان دیگر ، محمد حلفى ,۲۵ ساله , محکوم به ۳۵ حبس در زندان یزد – و مهدى صیاحى ,۳۵ ساله حبس در زندان یزد – مهدى معربى ,۲۵ سال حبس – على عبیداوى ,۲۵ سال حبس محکوم شده اند.

پیشتر ، خبرگزاریهاى رسمى ایران به نقل از رئیس دادگستری در اقلیم احواز فرهاد افشارنیا، خبر دادند که حکم متهمان شهر حمیدیه غرب احواز در ملاءعام اجرا خواهد شد.

بنا به همین گزارش، این فعالان عرب در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴، جلوی دوربین شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» وابسته به وزارت اطلاعات برده شدند تا اعترافات اجبارى خود را که تحت شکنجه از آنها گرفته شده بودن بازگو کنند. 

نیروهاى اطلاعات احواز موضوع قتل یک نیروی سپاه که بیش از ۵ سال پیش اتفاق افتاده، به آنها نسبت مى دهند اما تاکنون چندین تن از فعالان اهل حمیدیه به همین اتهام بازداشت شده اند که چهار نفر از آنها به احکام سنگین ۲۰ سال و حبس ابد و تبعید محکوم شدند. 

فعالان حقوق بشر احوازی، این احکام اعدام، و زندانهاى طولانى مدت ، را محکوم کرده و از کلیه سازمانها و نهادهاى مدافع حقوق بشر خواسته تا با اعمال فشار بر مقامات قضایى جمهوری اسلامی ایران اعدام قریب الوقوع این ۳ فعال عرب احوازی را متوقف کنند و نیز خواستار اعاده دادرسى عادلانه وعلنى و حق متهمان در دفاع از خود و برخودارى از وکلاى مستقل شده است.

بنقل از العربیه فارسی

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى