در : صفحه اول » اخبار » سومین روز اعتصاب کارگران در احواز

سومین روز اعتصاب کارگران در احواز

سومین روز اعتصاب کارگران در احواز

صبح امروز (سه شنبه، ۱۳ خرداد ماه مصادف با ۳ جون ۲۰۱۴) کارگران پیمانی قطار شهری احواز در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق معوقه در مقابل سایت مرکزی واقع در خیابان اقبال تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، یکی از کارگران در تشریح دلایل تجمع امروز کارگران پیمانی شرکت مجری ساخت قطار شهری احواز گفت: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران قطار شهری احواز که در بخش‌های «حمل و نقل» و «حفاری تونل» مشغول به فعالیت‌اند از روز (یکشنبه ۱۱ خرداد) تا به امروز(۱۳خرداد) در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق خود در ساعات کار در کارگاه حضور دارند اما کار نمی‌کنند.

اوبا بیان اینکه مطالبات پنج ماهه این کارگران مربوط به ماهای دی،بهمن،اسفند سال ۹۲ به همراه دو ماه فروردین واردیبهشت ماه سال جاری است افزود: کارفرما روز گذشته وعده داد که تا هفته آینده بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت می کند ولی کارگران نسبت به این مسئله تردید دارند.

به گفته این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری احواز،حدود ۹۰۰ کارگر زیر مجموعه شرکت پیمانکار علاوه بر ۵ ماه حقوق معوقه مطالبات صنفی دیگری همچون عدم دریافت فیش حقوقی، محاسبه نشدن اضافه کاری در ایام تعطیلات و عدم اجرای مصوبه دستمزدهای سال ۹۳ شورای عالی کار دارند.

او در این زمینه اضافه کرد: کارفرما در سال ۹۳ بجای افزایش ۲۵ درصدی حقوق،۱۲ درصد حقوق کارگران را افزایش داده است که آنهم هنوز به حساب کارگران واریز نشده است.

روند اعتراضات کارگران در احواز و دیگر مناطق رو به گسترش است. کارشناسان امور کارگری معتقدند که رانت خواران حکومتی که خود نیز پیمانکاران اصلی اجرای طرح های اقتصادی هستند بخشی از مشکلات موجود را تشکیل می دهند. بخش دیگر و مهمتر موضوع تعویق حقوق کارگران ناشی از وضعیت ورشکسته اقتصادی دولت است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى