در : صفحه اول » اخبار » ضرب و شتم یک زندانی احوازی در حضور خانواده اش

ضرب و شتم یک زندانی احوازی در حضور خانواده اش

ضرب و شتم یک زندانی احوازی در حضور خانواده اش

 جابر صخراوی فعال سیاسی عرب احوازی، روز چهارشنبه ۲۴ سپتامبر جاری میلادی، در وقت ملاقات و در حضور خانواده اش مورد ضرب و شتم ماموران زندان کارون قرار گرفته و سپس به سلول انفرادی در این زندان انتقال داده شد.

 بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، روز چهارشنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ در روز ملاقات هفتگی با خانواده ها، جابر صخراوی با خانواده اش ملاقات داشت. این ملاقات با تلفن و از پشت شیشه بوده و قبل از اتمام  وقت ملاقات، تلفن قطع شده و دو مأمور زندان کارون به “جابر صخراوی ” حمله کرده و در مقابل چشمان خانواده اش و خانواده های دیگر زندانیان، او را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

علت هجوم ماموران زندان کارون به جابر صخراوی، سخن گفتن وی از عدم رسیدگی مسئولان زندان به وضعیف بیماری و درمان وی و همچنین  بلاتکلیفی اش در زندان، در مکالمه با خانواده اش ذکر شده است.

 جابر صخراوی پیشتر در بند ٨ زندان کارون شهر احواز بسر می برد که بعد از ضرب وشتم وی در روز ملاقات به سلول انفرادی زندان کارون منتقل شده است. بخش سلولهای انفرادی در زندان کارون از چهار اتاق کوچک پشت سالن ملاقات زندان کارون واقع هستند و بدون برق و تهویه و زیرانداز بوده وهیچ گونه امکاناتی در این اتاق ها وجود ندارد و شخص زندانی مجبور است بر روی کف سیمانی سلول بخوابد. معمولاً افرادی که محکوم به اعدام هستند قبل از اجرای احکام اعدام آنها، یا کسانی که می خواهند تنبیه کنند، را در این سلولها نگهداری می کنند. افرادی که در این سلولهای انفرادی زندانی می شوند بمدت یک ماه از ملاقات با خانواده هایشان محروم می شوند.

جابر صخراوی جوان ٣٠ ساله و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از اهالی حی الثوره (کوی علوی) شهر احواز در روز چهارشنبه ۲۶ مارس ۲۰۱۴  بدلیل فعالیتهای سیاسی و مذهبی همراه چند تن از فعالان عرب بازداشت شده و بمدت ٣ ماه در بازداشتگاه اطلاعات احواز  بشدت شکنجه شده بود. در ۱۷ ژوئن سال جاری میلادی اداره اطلاعات بدلیل وخامت وضعیت جسمانی جابر صخراوی، او را به زندان کارون منتقل کردند. جابر صخراوی از تومورمغزی رنج می برد و در اثر شکنجه، پاهایش فلج شده و بینایی اش بشدت ضعف شده است. 

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى