در : صفحه اول » اخبار » فعالان عرب بازداشت شده، به زندان کارون انتقال داده شدند

فعالان عرب بازداشت شده، به زندان کارون انتقال داده شدند

فعالان عرب بازداشت شده، به زندان کارون انتقال داده شدند

عباس سواری، محمد صیاحی بهمراه محمد بترانی و دو برادرش که در ١٩ مرداد ماه توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بودند، روز٢۵ مرداد سال جاری شمسی از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون انتقال داده شدند.

این مجموعه از فعالان عرب احوازی بهمراه چند تن دیگر بدلیل مشارکت در مراسم دیدار با خانواده های شهیدان و زندانیان سیاسی احوازی و و تبریک عید فطر و قدردانی از آنها، در صبح روز ١٩ مرداد ٩٣ توسط اداره اطلاعات در احواز بازداشت شدند.

گرچه مراسم دیدار با خانواده های شهدای الاحواز هر ساله برگزار می شود اما امسال جوانان عرب در کوی علوی ( حی الثوره)، کوت عبدالله و ملاشیه مراسم با شکوهی همراه خواندن شعرهای حماسی و ملی و یزله کردن، در روز اول و دوم عید فطر برگزار کردند؛ این امر باعث خشم نیروهای امنیتی شده و درپی آن چند تن از فعالان عرب بازداشت شدند.

افراد بازداشت شده بعد از بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون و سپیدار منتقل شدند. اسد صالحی، مهندس شرکت نفت عبادان، از جمله بازداشت شدگانی است که به زندان سپیدار منتقل شده است وی بدلیل شرکت در مراسم دیدار با خانواده های شهیدان و زندانیان در ٧ مرداد ماه بازداشت شده بود.

خانواده های این فعالان عرب می گویند با اینکه فرزندان آنها در زندان هستند اما آنها تاکنون موفق به ملاقات با فرزندان خود نشده اند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى