در : صفحه اول » اخبار » مجلس ایران ردیف بودجه مقابله با طوفان های شن را حذف کرد

مجلس ایران ردیف بودجه مقابله با طوفان های شن را حذف کرد

m2

ردیف بودجه پیشنهادی سازمان محیط‌ زیست و مقدار ناچیز آن که برای مقابله با طوفان های شن و ریزگردها در نظر گرفته شده بود ، پس از مطرح شدن در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان حذف شد.

ردیف بودجه یاد شده پیش از این در کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده بود، روز گذشته اما با رای نمایندگان از بودجه کل سال آینده کاملا حذف گردید.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان بازگشت بودجه محیط ‌زیست، محمدرضا باهنر که ریاست صحن‌علنی را برعهده داشت از نمایندگان خواست که درباره پیشنهاد یک نماینده اصلاح طلب نظر خود را اعلام کنند که نمایندگان با نظر ایشان مبنی بر بازگشت ردیف بودجه با بودجه کل سال آینده مخالفت کردند.

نماینده یاد شده پس از تصمیم نمایندگان و در حاشیه جلسه علنی روز گذشته، به خبرگزاری ایرنا گفت: «در حال حاضر شرایط اقلیمی بسیار وحشتناکی داریم؛ چراکه براساس گزارش ناسا ۴٠ کشور در معرض خشکسالی و تغییر اقلیم شدید هستند که ایران رتبه ‌چهارم را به خود اختصاص داده است.»

او تصمیم روز گذشته نمایندگان را سیاسی ارزیابی کرد و گفت: پس از پیگیری‌هایی که داشتیم، این اعتبارات در لایحه دولت تصویب شد اما در کمیسیون تلفیق رای نیاورد. بنابراین ما دوباره بحث تجدید‌ رای را دنبال کردیم که این موضوع نیز در مجلس، رای نیاورد. این موضوع نشات‌گرفته از دید عده‌ای از نمایندگان مجلس است که قضیه محیط‌ زیست را سیاسی کردند.

حذف کلی این ردیف از بودجه در شرایطی رخ داد که در جداول پیوست بودجه سال٩۴ کمیسیون تلفیق مجلس افزایش قابل توجهی در بودجه پیشنهادی دولت برای نهادها و موسسه‌هایی همچون موسسه آموزشی خمینی متعلق ‌به ملا مصباح یزدی و بسیج ‌دانش‌آموزی درنظر گرفته و در ادامه اختصاص این بودجه‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس، یک ردیف جدید باعنوان «کمک به سایر نهادهای فرهنگی، دینی، ملی و استانی» هم به جدول کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی اضافه شده است؛ ردیفی که بودجه پیشنهادی نمایندگان برای آن بیش از ١٣٩میلیاردتومان است.

در دوره ریاست جمهوری نهم نیز مجلس ایران بودجه اختصاص داده شده برای مقابله با ریزگردها را حذف کرده بود. حاکمیت ایران تاکنون بودجه ای برای مقابله با طوفان های شن و ریزگردها در احواز تصویب نکرده و سخن گفتن درباره این موضوع را ممنوع کرده است.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- اخبار

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى