در : صفحه اول » اخبار » محرومیت بومی ها از خدمات بهداشت و درمان در معشور و تمیمیه

محرومیت بومی ها از خدمات بهداشت و درمان در معشور و تمیمیه

محرومیت بومی ها از خدمات بهداشت و درمان در معشور و تمیمیه

بندر معشور–  کمبود پزشک و امکانات پزشکی در بندر معشور و تمیمیه (هندیان) مردم این دو شهر را به ستوه آورده است. شهر معشور با توجه به موقعیت اقتصادی به عنوان قطب تولید محصولات پتروشیمی شناخته شده است. شهرستان تمیمیه نیز با توجه به موقعیت بسیار مناسب اقتصادی از امکانات پزشکی و بیمارستانی محروم است.

یک شهروند احوازی از معشور با تشریح نابسامانی های این منطقه از محرومیت گسترده در این شهر خبر داد. او گفت؛ شهر معشور از حدود بیش از شصت سال گذشته به دو منطقه بومی نشین و مهاجرنشین تقسیم شده است. مناطق شهرک نشینان مهاجر دارای امکانات بسیار وسیع بهداشتی ، آموزشی و دیگر خدمات رایگان هستند. در مناطق بومی نشین شهر که مردم عرب زندگی می کنند هیچگونه امکانات بهداشتی و بیمارستانی وجود ندارد. تنها امکانات ما فقط برخی مطب های پزشکان عمومی هستند. پزشکان متخصص اکثرا در مناطق شهرک نشین مطب دارند و یا در بیمارستان های شرکت نفت و پتروشیمی شاغل هستند.

او افزود؛ مردم بومی به دلیل عدم دسترسی به فرصت های شغلی در بخش های نفت و پتروشیمی از خدمات بهداشتی و بیمارستانی در مجموعه های مسکونی شهرک نشینان محروم هستند. بومی های منطقه حتی حق تردد در مناطق خاص شهرک نشینان را ندارند.

در شهرستان تمیمیه نیز بیمارستان این شهر فقط یک ساختمان است که در آن چند پرستار و یکی دو نفر پزشک عمومی مشغول کار هستند. پزشکان متخصص به دلیل محرومیت منطقه از خدمت در این مناطق فراری هستند .

شهرستان معشور یک قطب اقتصادی محسوب می شود. در این شهر  بیش از ۳۲۰ هزار نفر زندگی می کنند. بیماران مناطق شهرک نشینان مهاجر از طریق فرودگاه به بیمارستان نفت تهران اعزام می شوند. در شهرهای معشور ، تمیمه و بندر خورموسی بیش از ۶۰۰ هزار نفر زندگی می کنند که تاسیسات درمانی موجود توانایی ارائه خدمات پزشکی  به مردم منطقه را ندارد.

به محرومیت های یاد شده در بخش بهداشت و درمان باید بیکاری، خدمات شهری، آموزش و بسیاری مقوله های دیگر را افزود.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز /  اجتماعی

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى