در : صفحه اول » اخبار » محکومیت و هشدار نمایندگان مجلس اروپا به افزایش اعدام و نقض حقوق بشر در ایران

محکومیت و هشدار نمایندگان مجلس اروپا به افزایش اعدام و نقض حقوق بشر در ایران

untitled

نمایندگان مجلس اروپا با صدور بیانیه ای نقض حقوق بشر درایران را محکوم نمودند. در بیانیه‌ای که به امضای بیش از ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا رسیده است، در مورد وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و نقش ایران در بحران خاورمیانه هشدار داده شده. امضا کنندگان در عین حال از تهران خواسته اند تا اجازه بازرسی‌های اتمی سرزده از تمامی اماکن نظامی وغیرنظامی خود را بدهد.

نمایندگان اروپایی از ایران خواسته‌اند اعدام‌ها را در آن کشور متوقف کرده، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به حقوق و آزادی‌های شهروندان خود احترام بگذارد، این بیانیه در مواردی مختلف از ایران خواسته است به انجام “اقداماتی ضروری” دست بزند. نمایندگان اتحادیه اروپا که بیانیه خود را ۱۱ خرداد ماه خطاب به فدریگا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه در امور سیاست خارجی، نوشته‌اند، می‌گویند ایران با در نظر گرفتن درصدی جمعیتش و بنا بر گزارش‌های آماری منتشر شده، بالاترین شمار اعدام را در جهان دارد. امضاءکنندگان بیانیه می‌گویند “نگران پرونده وحشتناک حقوق بشر در ایران” هستند.

نمایندگان اتحادیه اروپا در عین حال خواسته‌اند که تهران به قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه اتمی خود مقید باشد، به سوال‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پاسخ دهد و اجازه بازرسی‌های سرزده در این مورد را، از تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی اعلام شده یا نشده خود، بدهد.

لازم به ذکر است که تنها در دو روز گذشته حد اقل ۲۳ نفر در ایران اعدام شدند، که از میان آنها ۱۳ نفر در زندان قزل حصار کرج ٬ ۴ نفر در زندان ارومیه ٬ ۲ نفر در شهر ساری ٬ ۱ نفر در شهر جیرفت و ۳ نفر در بندر عباس اعدام شدند.

بیشتر اعدامهای سیاسی وامنیتی معمولا از میان فعالان ملت های غیر فارس می باشد در حالی که در شهرهای مرکزی اعدامها به اتهام مواد مخدر وبه جرایم جنایی وسایر جرایم کیفری صورت می گیرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب احواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى