در : صفحه اول » اخبار » ممنوعیت کشت تابستانه در اقلیم احواز همزمان با جاری شدن آب در زاینده رود

ممنوعیت کشت تابستانه در اقلیم احواز همزمان با جاری شدن آب در زاینده رود

پادماز – بنا به گزارش خبرگزاریهای داخلی درحالیکه طی روزهای گذشته آب جهت مصارف کشاورزی در زاینده رود جاری شده است و کشاورزان اصفهانی اجازه کشت انواع کشت تابستانه را یافته اند، سازمان آب وبرق در اقلیم احواز با صدور بخشنامه ای هرگونه کشت تابستانه در این اقلیم را ممنوع اعلام کرده است.

براساس بخشنامه ای که سازمان آب وبرق اقلیم احواز به سازمان جهاد کشاورزی صادر کرده است هرگونه کشت تابستانه در حوضه های آبریز احواز نظیر حوضه کرخه، مارون و جراحی و زهره ممنوع اعلام شده است. در این بخشنامه آمده است که بدلیل کاهش آورد آبی حوضه این رودخانه، کشاورزان احوازی از انجام کشت تابستانه ممنوع شده اند.

براساس این بخشنامه سازمان آب وبرق، شمسایی رئیس این سازمان از کشاورزان احوازی خواسته است تا برای کشت تابستانه برنامه ریزی نکنند و اجازه هرگونه کشت تابستانه در زمینهای کشاورزی در اقلیم احواز داده نخواهد شد.

ممنوعیت کشت تابستانه در زمینهای کشاورزی در مناطق عرب نشین در حالی صورت می گیرد که مسئولان اصفهانی با انتقال آب رودخانه های جاری در اقلیم احواز به بستر زاینده رود، به کشاورزان اصفهانی تضمین داده اند که در تابستان می توانند انواع غلات نیازمند آب فراوان را می توانند کشت کنند.

فعالان عرب احوازی سالهاست که نسبت به سیاستهای دولت مرکزی در خشکاندن اقلیم احواز و ویران سازی روستاها و خالی از سکنه کردن آنها هشدار داده و این سیاستهای دولت مرکزی ایران را پاکسازی نژادی نرم دانسته اند. فعالان عرب معتقدند که این سیاستهای دولت مرکزی بمنظور تسریع در کوچ اجباری عربها و مهاجرت دادن آنها از موطنشان به شهرهای دیگر ایران، صورت می گیرد.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

abb

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى