در : صفحه اول » اخبار » منطقه ۲۰ هزار نفری “مسیر ملاشیه” تنها “یک مدرسه” ابتدایی دارد!!

منطقه ۲۰ هزار نفری “مسیر ملاشیه” تنها “یک مدرسه” ابتدایی دارد!!

منطقه ۲۰ هزار نفری “مسیر ملاشیه” تنها “یک مدرسه” ابتدایی دارد!!

منطقه بومی نشین مسیر ملاشیه احواز با جمعیتی در حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت تنها یک مدرسه در مقطع دبستان دارد. ۲۸۰ دانش آموز آن مدرسه در چهار کلاس و دو کانتینر موجود در آن درس می خوانند.

 یک شهروند بومی ساکن منطقه یاد شده با تاکید بر محرومیت های منطقه گفت: تنها مدرسه این منطقه یک دبستان چهار کلاسه با دو کانتینر است که بیش از ۵۰۰ دانش آموز دارد. این در حالی است که این منطقه حداقل دارای یک هزار دانش آموز در مقاطع مختلف است. تعدادی از دانش آموزان به دلیل نبود مدرسه در مناطق درودست به مشغول به تحصیل هستند. 

m3

 منطقه مسیر ملاشیه یکی از قدیمی ترین مناطق احواز است که ۶۵بیش از  سال قدمت شهری دارد. اما با وجود گذشت سال ها هنوز وضعیت این منطقه بهبود نیافته و در مشکلات فراوانی همچون نبود فضای آموزشی، بهداشتی ، شبکه راه ، خیابان ها و میادین و… غوطه ور است.

به گزارش فعالان حقوق بشری، مدیر مدرسه یاد شده به دلیل هراس از نیروهای امنیتی از ارایه توضیحاتی در خصوص وضعیت مدرسه خودداری کرد و گفت برای توضیح دادن نیاز به مجوز از سوی اداره کل آموزش و پرورش اقلیم است.

 در این مدرسه چهار کلاسه در هر تایم حدود ۱۲۰ دانش آموز حضور دارند. تنها دو سرویس بهداشتی و یک تانکر آب در مدرسه وجود دارد. آب آشامیدنی در این مدرسه همچون آب مناطق مجاور بسیار بد بو و فاقد کیفیت  و غیر بهدشتی است.

 علاقه مندان به تحصیل برای ادامه درس  مجبور هستند به شهرک احواز بروند و برای رفتن به مدرسه باید از جاده ترانزیتی احواز – محمره عبور کنند که در سال های قبل حوادث ناگواری برای دانش آموزان رخ داده است.

 منطقه یاد شده در ۵ کیلومتری جاده احواز – محمره روبروی منطقه ای به نام رزمندگان واقع شده است. این منطقه یکی از قدیمی ترین مناطق احواز است که بالغ بر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه از جنوب به منطقه عین دو و از شرق به منطقه کوی علوی می رسد . 

m1

 در حال حاضر رتبه آموزشی اقلیم احواز طبق گفته مسوولان نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران در بین ۳۱ استان کشور، احواز در رتبه ۳۱ یعنی در آخرین رتبه قرار دارد.

 جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ اجتماعی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى