در : صفحه اول » اخبار » هزاران احوازی علیه سیاستهای پاکسازی نژادی تظاهرات کردند

هزاران احوازی علیه سیاستهای پاکسازی نژادی تظاهرات کردند

هزاران احوازی علیه سیاستهای پاکسازی نژادی تظاهرات کردند

پادماز – هزاران تن از جوانان عرب احوازی امروز برای سومین روز متوالی در شهرهای مختلف اقلیم احواز تظاهرات کرده و علیه سیاستهای پاکسازی نژادی دولت ایران اعتراض کردند. امروز جمعه ۳۰ ماه مارس ۲۰۱۸، مناطق مختلف شهر احواز، شهر معشور، عبادان و حمیدیه و شیبان شاهد حضور اعتراضی دهها هزار تن از دختران و پسران احوازی بوده اند که در اعتراض علیه سیاستهای برنامه ریزی شده دولت ایران برای تغییر هویت عربی احواز و پاکسازی نژادی در این اقلیم به خیابانها آمده و در محکومیت این سیاستها شعار دادند.

تظاهرکنندگان احوازی در مناطق مختلف شهر احواز در کوی خالدیه، کوی علوی و کوت عبدالله و در بازار مرکزی شهر احواز تظاهرات کرده و علیه سیاستهای ایران در خلق هویت جعلی برای احواز شعار دادند. جوانان عرب شب گذشته با حضور در محل برگزاری مراسم نوروزی در کوی خالدیه و با سردادن شعارهای عرب اعلام کردند که هویت احواز را هیچ احدی توان تغییردادن نیست.

در منطقه کوت عبدالله احواز هزاران تن از تظاهرکنندگان عرب با حمله وحشیانه نیروهای امنیتی ایران روبرو شده و نیروهای امنیتی در سرکوب اعتراض کنندگان از گازاشک آور و اسلحه گرم استفاده کرده اند.

در شهر معشور نیز هزاران تن از جوانان این شهر در میدان مرکزی شهر تجمع کرده و با سردادن شعارهای ملی سیاساتهای پاکسازی نژادی دولت ایران برای تغییر بافت جمعیتی احواز را محکوم کردند.

در شهر عبادان جوانان عرب عبادانی در کوی امیری تظاهرات کرده و شعارهای حمایت از هویت عربی احواز سردادند. تظاهرکنندگان عبادانی با محکومیت سیاستهای جعل هویت غیرعربی برای اقلیم احواز از سوی دولت ایران، هشدار دادند که ملت عرب احواز همواره بیدار بوده و به بدخواهان و نژادپرستان اجازه پیاده سازی طرحهای ضدبشری را نخواهد داد.

در شهر حمیدیه نیز هزاران تن از جوانان احوازی تظاهرات کرده و خیابانهای شهر را با نوای بلند شعارهای عربی خود پرکرده و سیاستهای پاکسازی نژادی دولت ایران را محکوم کردند.

شعارهای جوانان احوازی در شهرهای مختلف اقلیم احواز بر محکومیت طرحهای برنامه ریزی شده دولت ایران برای تغییر بافت جمعیتی، سیاستهای تبعیض نژادی و محروم ساختن ملت عرب از ثروتهای این اقلیم و مجبور ساختن آنها به مهاجرت از شهرهای خود، خشکاندن رودخانه ها و تالابهای احواز و ایجاد فاجعه زیست محیطی و تخریب روستاها، و در مقابل بذل تمامی امکانات مالی برای اسکان مهاجران غیرعرب از قومیت واراداتی و سعی برای جازدن هویت همدستان نظام در اجرای این طرحهای خبیث ضدانسانی به عنوان هویت اصلی احواز، متمرکز بوده و تظاهرکنندگان همواره بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات اصرار کرده اند.

بنا به گزارشهای واصله دهها تن از دختران و پسران معترض احوازی در جریان این تظاهرات تاکنون بازداشت شده اند.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز   

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى