در : صفحه اول » دیدگاه » واکنش جهان عرب به توسعه طلبی های ایران

واکنش جهان عرب به توسعه طلبی های ایران

واکنش جهان عرب به توسعه طلبی های ایران

همزمان با حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، دولت ایران با برچیده شدن نظام صدام حسین دروازه شرقی جهان عرب را بروی خود باز دیده و با سرعت به پیاده سازی طرحهای خانمان سوز خود پرداخت.

در عراق گروههای فرقه گرای شیعه که سالها در حوزههای علمیه قم آموزش فرقه گرایی دیده بودند با کمکهای گسترده جمهوری اسلامی ایران، حکومت در عراق را بدست گرفتند. براساس طرحهای فرقه گرایانه ایران، سنی های عراق به بهانه های مختلف بشکل کامل از سیستم اداری و حکومتی عراق ریشه کن شده و بشکل کامل به حاشیه رانده شدند.

حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین بعنوان نیروهای طرفدار ایران بارها جهت امتیاز گیری از غرب در زمینه پرونده هسته ای ایران، لبنان و غزه را درگیر جنگهای خانمانسوز کردند.

در حدود ۴ سال است که دیکتاتور جنایتکار بشار اسد بیش از ۳۰۰ هزار عرب سوری را با همکاری دولت فرقه گرای ایران در برابر دیده جهانیان کشتار کرده و همچنان به کشتار دیگر بی گناهان سوری ادامه می دهد.

در ماههای اخیر نیز درپی انقلاب سنی های عراق علیه حکومت فرقه گرایان شیعه وابسته به ایران، دهها هزار سنی عراق با نظارت مستقیم فرماندهان ایرانی و با حضور سپاه پاسداران ایران کشته شده اند. در هفته های اخیر ایران و نظامیان شیعه عراقی قتل عام گسترده ای را در شهر تکریت انجام داده اند.

سالهاست که ایران به جنگجویان فرقه گرای حوثی کمک نظامی می کند و استقرار در کشور فقیر یمن را برهم زده است. در ماههای اخیر نیز جنگجویان حوثی با حمایت مستقیم ایران هزاران یمنی را در شهر صنعاء بقتل رسانده و بر پایتخت این کشور مسلط شدند. براساس فیلمهای موثقی که فعالان حقوق بشر یمنی منتشر کرده اند، حوثی ها تظاهرکنندگان یمنی و معترضان علیه کودتای حوثیان را با اسلحه گرم در خیابانها کشتار کرده و قتل عامهای بزرگی را انجام داده اند.

درپی سیطره جنگجویان حوثی بر شهر صنعاء، یونسی وزیر سابق اداره اطلاعات ایران از احیاء امپراطوری ایران در خاورمیانه خبر داد و اعلام کرد که ایران همواره یک امپراطور بوده و هست. همچنین رهبران جمهوری اسلامی بارها از تبعیت ۴ کشور عربی از ایران اظهار خشنودی کرده و به خود بالیده اند.

آنچه روشن است ایران با هزینه کردن پول نفت احواز، آتش را بجان کشورهای مختلف عربی انداخته و در حدود ۴ سال بیش از نیم میلیون عرب را بقتل رسانده است.

این توسعه طلبی و جنگ افروزی فرقه گرانه ایران، نه تنها از سوی محافظان و اصلاح طلبان ایرانی در داخل رهبری می شد بلکه اپوزیسیون ایرانی در خارج نیز بشکل کامل از این توسعه طلبی ها حمایت کرده اند. این نژادپرستان به اصطلاح اپوزیسون، حمایت مالی ایران از فرقه گرایان وابسته، را  دلیلی بر هزینه کردن پول نفت برای عربها دانسته و با تغییر صورت مسئله به عرب ستیزی، دخالتهای خانمانسوزانه ایران را نادیده گرفتند.

بخش بزرگی از اپوزیسیون نیز در تحقق رویای خود در احیاء امپراطوری ایران تا آنجا پیشرفتند که ایدئولوژیهای چپ و دوکرات خود را از یاد برده و یکباره فرقه گرا شده و به دفاع از جمهوری اسلامی پرداختند. اینان در هول تولد امپراطوریشان، در ماههای گذشته نسبت به کشتار زندانیان سیاسی عرب و بلوچ و کورد سکوت کرده و هیچ اعتراض علیه اعدام فعالان ملل غیرفارس انجام نداند.

نگاهی به عملکرد اپوزیسیون ایرانی در سالهای اخیر بویژه پس از بهار عربی تاکنون، نشان می دهد که اپوزیسیون ایرانی به هیچوجه با دخالتهای ایرانی مخالف نیست و بشیوه های مختلف از این تدخلات خونریز حمایت کرده است.

بی شک دخالتهای ایران جنگهای فرسایشی را در عراق و سوریه و یمن را براه انداخته و صدها هزار عرب را به کشتن داده است. ایران با اینکار برای خود دریایی از دشمنان را در مرزهای خود ایجاد کرده و بجای اسرائیل خود را به عنوان دشمن اصلی عربها معرفی کرده است.

تحریریه پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى