در : صفحه اول » اخبار » پروژه غارت شهرستان خلفیه کلید خورد!

پروژه غارت شهرستان خلفیه کلید خورد!

پروژه غارت شهرستان خلفیه کلید خورد!

خبرگزاری های فارسی زبان گزارش دادند که محمدمهدی حاتمی، معاون سازمان اوقاف ایران روز چهارشنبه همین هفته از استمرار وقف کلیه زمین های شهرستان خلفیه (خلف آباد) خبر داده است. او استمرار وقف زمین های زراعی و مسکونی خلفیه را به عنوان “درآمدی برای خدمت به مردم وگره گشایی” عنوان کرده است!
بر حسب تعریف آمده در ماده ۵۵ قانون مدنی وقف عبارت است از این‌که «عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود.» . جمع این واژه اوقاف است و به مال و زمین وقف شده، موقوفه گفته می‌شود.
اموال یا درآمدهای موقوفه با پشتیبانی فقهی ملاها در مکان هایی که دولت ایران و شخص علی خامنه ای تشخیص دهد مصرف می شوند.

داستان وقف خلفیه چیست؟
ادعا شده است که از زمان سقوط حکومت شیخ خزعل کلیه زمین های منطقه خلفیه در مالکیت یکی از همسران او بوده و ایشان قبل از مرگ آن منطقه را منطقه موقوفه اعلام کرده است! بر همین اساس از آن زمان تا کنون شش دانگ زمین های منطقه خلفیه در اختیار سازمان اوقاف قرار گرفته است. سازمان اوقاف بدون در اختیار داشتن سند با اصرار بر موقوفه بودن این منطقه، مردم را به عنوان مستاجر قلمداد کرده است. این موضوع باعث گردید که منطقه خلفیه حتی از کوچکترین موارد توسعه بسیار عقب تر از بقیه شهرها باشد.

گذشته تاریخی خلفیه
خلفیه تاریخی به درازای تمدن عیلام دارد، اما شهر جدید خلفیه حدود ۵۰۰ و اندی سال پیش توسط سید خلف مشعشعی از دانشمندان وقت و از خاندان مشعشعی که از بنیانگذارن دولت مستقل عرب در سایر اقلیم احواز و مناطقی از عراق بودند، ساخته شد و به نام ایشان خلفیه نامگذاری گردید. با پیشروی حکومت مرکزی ایران به سوی منطقه، سقوط دولت مشعشعی و پیشروی ایرانیان دوران صفوی در قرن شانزدهم میلادی ، در راستای فارسی سازی نام شهر به (خلف آباد) تغییر یافت. نام خلف آباد را نیز حکومت انسان ستیز پهلوی تحمل نکرد و آنجا را به (رامشیر) تغییر داد.

وضعیت جغرافیایی ، اقتصادی و اجتماعی خلفیه
خلفیه ازطرف شمال شرقی به شهرستان احواز مرکز اقلیم واز جنوب به بندر معشور وازسمت مشرق به شهرستان العمیدیه(امیدیه) محدود می شود .فاصله آن تا مرکز اقلیم درحدود ۹۵ کیلومتر است. رود جراحی از کنار آن شهر می گذرد که در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی آن موثر است .

این منطقه اکنون دارای ۶۵ هزار نفرجمعیت می باشد. مردم منطقه به کارهای کشاورزی وکارهای خدماتی و نیمه صنعتی اشتغال دارند. بطورکلی توسعه وگسترش این شهر متأثر از وجود رود جراحی وجاده ی ترانزیتی بندر معشور- احواز است. در حال حاضراکثریت ساکنان بومی منطقه عرب هستند. در آنجا نیز اقلیتی مهاجر با لهجه های مختلف از استان های دیگر زندگی می کنند .
روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از چاه های فعال در این شهرستان استخراج می شود. بیش از ۲۱ کارخانه سنگ شکن و ماسه، زمین های کشاورزی فراوان و منابع طبیعی در منطقه وجود دارند که همگی از درآمدهای سازمان اوقاف محسوب می شوند. درآمدهای یاد شده با هماهنگی علی خامنه ای رهبر ایران در مکان هایی که ایشان تشخیص دهند مصرف می شوند.

فریب مردم خلفیه توسط حاکمیت
به منظور رفع وقف از منطقه، مردم این شهرستان در سال های گشته پیگیری های حقوقی گسترده ای انجام دادند. از سوی دیگر حاکمیت طی یک ترفند و با دغلبازی اعلام کرد که رهبر نظام ایران علی خامنه ای فتوایی مبنی بر رفع وقف از زمین های شهرستان خلفیه صادر کرده است!

بر همین اساس سازمان اوقاف و فرمانداری خلفیه متنی مکتوب تهیه کرده و از مردم خواستند که به منظور رفع وقف شهادت دهند که “در گذشته های دور یکی از زنان شیخ خزعل منطقه را موقوفه اعلام کرده است اما در حال حاضر مردم خواستار رفع وقف هستند”.
پس از تکمیل این شهادت نامه عمومی از سوی مردم شهر، همین شهادت نامه اکنون به عنوان سند سازمان اوقاف تلقی شده که اخیرا با امضای مردم تایید و سازمان اوقاف ایران خواهان استمرار وقف بر سایر ممتلکات منطقه است!

سکوت مردم و نخبگان در داخل و خارج
برنامه های مختلف غارت املاک مردم عرب همواره در تاریکخانه های دولت فارس سالار ایران سازماندهی می شوند. پروژه هایی چون نفت و توسعه پتروشیمی ، فولاد ، آهن ، توسعه نیشکر ، طرح ۵۰۰ هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری ، مناطق آزاد و اعلام غارت زمین های مردم در جزیره صلبوخ (مینو) از زبان اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی و صدها مورد دیگر متاسفانه با مقاومت کمتری رو به رو شده است. عدم مقاومت اجتماعی و مردمی و سکوت مرگبار نخبگان در داخل و خارج از احواز باعث گستاخی سیاستگذاران دغلباز ایران شده است.

در این میان و در این مورد به خصوص که بسیاری از جوانان شهرستان خلفیه در جای جای جهان آزاد از کانادا تا سایر کشورهای اروپایی ، خاورمیانه و استرالیا ساکن هستند مهر سکوت بر دهان زده اند! بی تردید غارت خلفیه همانند دیگر نقشه های شیطان صفت های حاکم در تهران در امر غارت ملت عرب یک جنبش و حرکت همگانی را می طلبد. در این میان اما سکوت فرزندان این منطقه بر عملکرد نظام اشغالگر نشانه ی بسیار شرم آوری است که بر پیشانی یکایک آنان ثبت خواهد شد.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ سیاست

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى