در : صفحه اول » اخبار » کشف تونل مخفی برداشت آب از رودخانه های احواز به فولاد مبارکه اصفهان

کشف تونل مخفی برداشت آب از رودخانه های احواز به فولاد مبارکه اصفهان

کشف تونل مخفی برداشت آب از رودخانه های احواز به فولاد مبارکه اصفهان

 برداشت خودسرانه اصفهانیها از آب رودخانه های احواز

به گزارش خبرگزاریهای داخلی نماینده مهاجران غیرعرب شهر احواز در مجلس شورای اسلامی ایران، از کشف تونل جدیدی خبر داد که آب را از سرشاخه های رودخانه های اقلیم احواز به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان منتقل می کند.

وی در این زمینه گفته است: در بازدید خود از سرشاخه های کارون تونل جدیدی را کشف کردم که از سر شاخه های کارون گرفته شده و به شرکت فولاد مبارکه اصفهان می رسید.

مدیر کل آب و برق استان درباره وجود این تونل آب اظهار بی اطلاعی می کند و گمان می رود که این تونل یکی دهها تونلی است که آب رودخانه های احواز را بدون هیچگونه نظارتی از سوی مسئولان گماشته اقلیم احواز به فلات مرکزی ایران منتقل می کند.

 شکرخدا موسوی نماینده مهاجران غیرعرب ساکن اقلیم احواز در مجلس شورای اسلامی ایران، گرچه با اعلام خبر کشف تونل مخفی آب، با غارت بی حساب و کتاب منابع طبیعی احواز بنوعی مخالفت خود را نشان داده اما در همین نشست خبری از مسئولان خواست تا اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی را سرعت بخشند. این نماینده با اشاره به اینکه اقلیم احواز ۱۵ سال از توسعه سایر استانهای کشور عقب افتاده است، خواستار تحقق هرچه سریعتر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شده است.

بنا به گزارشهای رسیده از فعالان حقوق بشر احوازی، با اجرای اولین مراحل این طرح هزاران هکتار از زمینهای کشاورزان عرب تسطیح شده و بیش از ۹۵ درصد آنها به مهاجران غیرعرب و بویژه لر واگذار شده است.

بنا به اظهارات رسمی مسئولان دولتی این طرح یک طرح ملی بوده و زمینهایی که در قالب این طرح آماده کشاورزی می شوند به ایرانیان از سراسر کشور واگذار می شود. بنا به گزارشی که پیشتر پادماز بنقل از منابع داخلی منتشر کرده است، با اجرای این طرح دسته هایی از کشاورزان غیرعرب وارد مناطق ویس و ملاثانی شده و در آنجا استقرار یافته اند.

 پیشتر محسن رضایی درباره ۵۵۰ هزار هکتاری گفته است که با اجرای این طرح و ورود چند میلیون مهاجر غیرعرب، جمعیت اقلیم احواز چند برابر خواهد شد و آنچه وی عدم استقلال احواز از ایران خوانده بود، برای همیشه تضمین خواهد شد.

براساس گزارشهای رسمی تاکنون بیش از چهل سد وتونل انتقال آب برروی سرچمشه رودخانه های کارون، کرخه، جراحی ودز تاسیس شده است. همچنین براین حوزه های آبریز بیش از ۳۶ سد دردست ساخت است. ۱۴۰ سد نیز دردست مطالعه هستند شمار زیادی از آنها مراحل پایانی مطالعه وبررسی را سپری می کنند. مهمترین این سدها و تونل ها آندسته هستند که سالانه بیش از دو میلیارد ونیم مترمکعب آب را به فلات مرکزی فارس منتقل می کند. کشف این تونل مخفی انتقال آب نشان می دهد که دولت مرکزی در غارت ثروتهای طبیعی اقلیم احواز، به مرکزنشینان اختیار تام داده است.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى